Biztosan megizzadtak a formatervezők, mire a hosszú, keskeny és magas autó megjelenésével elkészültek, a megszokottnál vastagabb alsó fekete védőszoknya próbálja palástolni a furcsa arányokat. Az Enjoy szinttől felfelé egyébként széria az eltérő színű tető (fehér, fekete vagy szürke), de erről le lehet mondani.

Könnyen lehet vezetni az autót, a keskenység szűk helyeken manőverezéskor előny. A váltókar előtti mélyedésben bőven akad töltési lehetőség

A PSA Csoport PF1-es padlólemezére épül a Crossland X, testvérmodellje az év végétől megvásárolható Citroën C3 Aircross – utóbbi is a zaragozai Opel-gyárban készül –, amellyel közös a szélvédője. Az utastérben csak az ajtókapcsolók árulkodnak a francia rokonságról, no meg a digitális kijelzők. A műszeregységben lévő multifunkciós kijelző és a fejegység grafikája is a francia cégtől származik, de például a bajuszkapcsolók a legújabb Insigniában is szolgálnak. A menetpróbán az AGR-üléseket próbálhattuk, ezek például egy az egyben az Astrából lettek átemelve, igaz, némileg szűkebb oldaltámaszokkal, mert keskenyebb a karosszéria. Amiből a gyakorlatban annyi jön át, hogy a második sorban nem is nagyon érdemes azzal próbálkozni, hogy három felnőttet ültet oda az ember. A 15 centis sínen tologatható, osztott hátsó ülés felára felszereltségtől függően 90-100 000 Ft, ezzel az egyébként nagyvonalú hátsó lábtér rovására lehet bővíteni a csomagteret – ez az extra kb. 60 kg-mal növeli a saját tömeget –, illetve itt kapunk hátsó könyöklőt.

Feláras az osztott, állítható hátsó ülés. A bőséges lábteret csak csökkenteni lehet általa

Nem kell félni a turbós háromhengeresektől, a 130 lóerős kézi váltós kifejezetten virgonc, ha kanyarban adunk nagy gázt, megpróbálja kicsavarni az ember kezéből a kormányt. 1500/perctől éledezik, 2250-től húz, de árnyalja a vezetési élményt az akadozó, pontatlanul mozgó váltókar. A 110 lóerős változathoz lehet kérni a hatfokozatú automatikus váltót (+44 kg), ezt a tologatható hátsó üléssel (+60 kg) együtt próbálhattuk; érezhetően lustább volt, még úgy is, hogy az 1-2. fokozat rövidebb, mint a kézi váltósnál. Ehhez a motorhoz egyébként ötfokozatú manuális váltót adnak. A 120 lóerős dízelt tudtuk kipróbálni még hatgangos kézi váltóval, erre sem lehet panasz. Mindegyik kipróbált erőforrásról elmondható, hogy még sztrádatempónál is csendes haladást tesznek lehetővé.

Alaphelyzetben is nagy a raktér

Első körben csak Enjoy és Innovation felszereltségekkel lehet megvásárolni az új szabadidő-autót, tehát alapfelszerelés az érintőképernyős fejegység és az OnStar szolgáltatáscsomag. A bevezetési akció azt jelenti, hogy 300 000 Ft kedvezményt adnak a listaárból, így kicsivel több mint 4 millióba kerül a legolcsóbb változat, dízelért legalább 5 milliót kell adni. Érdemes utánaszámolni, megéri-e a 420 000 Ft-os felárral adott Innovation csúcsfelszereltség, hiszen annál is sok mindenért felárat kell fizetni. Az év vége felé lesz elérhető az igazi alapfelszereltség, de arról még nincs információ, hogy mennyivel lesz olcsóbb.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!