Ha lenne olyan kimutatás, hogy melyik Peugeot modellnek van a legnagyobb rajongótábora, alighanem a 205 GTI végezne az élen. A legendás járgány sikerét nem kell különösebben magyarázni, a márka örökre beírta magát általa az izmos kisautók történelemkönyvébe. Most azonban megint fel akarják kelteni az ilyen modelleket kedvelő célcsoport figyelmét, méghozzá a legújabb, mondhatni szokásos recept szerint: nagy nyomatékú, de viszonylag szerény fogyasztású turbómotort építettek a 208-as legcombosabb változatának orrába, amely spoilerezésével, hangsúlyos küszöbjeivel és dupla kipufogójával kürtöli világgá teljesítményét.

A középkonzol tetején hatalmas érintőképernyő „trónol” A középkonzol tetején hatalmas érintőképernyő „trónol”

208 GTi: sportos modell, túlzások nélkül

Bár az eladási adatok szerint a 150 lóerőnél izmosabb kisautókra összeurópai szinten sem túl nagy a kereslet, szinte alig van olyan gyártó, akinek ne lenne ilyen modellje, mert hatalmas presztízsérték rejlik bennük. Míg a 205 GTI-nek csupán maroknyi ellenfele volt, a 208 GTi-nek számos riválisa van. A Renault Clio R.S. és a Mini JCW nevével fémjelzett kategóriában pedig nincs könnyű dolga senkinek, ezért dönthetett úgy a Peugeot, hogy más taktikát választ: kompromisszumot kötöttek a teljesítmény és a mindennapi használhatóság között. A BMW-vel együttműködésben fejlesztett 1,6-os turbómotor 200 lóerőjével természetesen nagyon atletikus, de az autót vezetve egy pillanatig se gondoljuk azt, hogy sportkocsiban ülünk.

A futómű nem túlzottan feszes, a kuplung kinyomásához minimális erő kell, a kormány pedig könnyedén tekerhető. Lehet, hogy szerpentinen nem ez a modell a leggyorsabb, mert ha nagyon sietünk, azért megdől a karosszéria, de a hétköznapokon jól jöhet, hogy nem érzünk meg minden csatornafedelet.

Izzó fémet mintázó vörös fényezés az ajtóbehúzón Izzó fémet mintázó vörös fényezés az ajtóbehúzón

Az üléseken is érezhető, a komfort nem volt elhanyagolható szempont, a közel négyórás menetpróba után úgy szálltam ki az autóból, mintha csak 20 percet töltöttem volna a volán mögött. De ha már a kormánynál tartunk, feltétlenül meg kell említeni, hogy akárcsak a többi 208-asnak, a GTi-nek is nagyon kicsi a volánja, ami önmagában még nem baj, de egy termetesebb vezetőnek az öléig le kell engedni, hogy ne takarja ki a műszerek alsó részét. Szóval ez esetben jobban örültem volna egy hagyományos kialakításnak. A 200 lóerős teljesítmény persze így is széles vigyort csal a vezető arcára. A kettős leömlésű feltöltő miatt egészen minimális a turbólyuk, ám amikor a fordulatszámmérő elhagyja a 2000-es osztást, mint akit feltüzeltek, úgy kezd gyorsítani a GTi. Nagy kár, hogy az izmos motor nem hallatja eléggé a hangját, ennél kisebb teljesítményű modellek is jóval vérmesebben szólnak.

Igazi műremek a 200 lovas turbómotor, de hangja nem vérpezsdítő Igazi műremek a 200 lovas turbómotor, de hangja nem vérpezsdítő

Bármennyire is a 205 GTi leszármazottját akarja ebben az autóban látni a Peugeot, ég és föld a két modell. Az egyik puritán élményautó volt, a mostani pedig sportmodell létére kényelmes jármű, jóindulatú vadsággal. Hogy a Peugeot-nak mennyire jön be ez az út, az csak később derülhet ki, mindenesetre az áron biztosan nem fog múlni a siker. A 208 GTi 5 880 000 forintos vételára a konkurensekhez viszonyítva kifejezetten barátságos.

A méretes tetőspoiler és a C-oszlopon található krómozott felirat könnyen felismerhetővé teszi a GTi-t A méretes tetőspoiler és a C-oszlopon található krómozott felirat könnyen felismerhetővé teszi a GTi-t

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!