Alig pár hónappal az ötödik generáció (Corsa E) bevezetése után szorítóba lépett az Opel Performance Center konditermében edződött gyári tuningos verzió. Az új Corsa OPC pedig több szempontból is jó eséllyel indul a kisautók ketrecharcában: például az olyan prémiumos és divatos ellenfeleket leszámítva, mint az Audi S1-es (231 LE), a Citroën DS 3 Racing (207 LE), vagy a Mini John Cooper Works (231 LE), jelenleg a villámos márka izomgolyójának van a legnagyobb muszklija!

Jól áttekinthető, de sajnos kevés a fantázia a műszerfalon. A dögös Recaro ülés széria, a bőrkárpit már opciós Jól áttekinthető, de sajnos kevés a fantázia a műszerfalon. A dögös Recaro ülés széria, a bőrkárpit már opciós

Ráadásul nemcsak teljesítményben, hanem látványban is ott van a szeren! Szigorú fellépéséről egyebek mellett vagány spoilerkészlet, OPC-stílusú alufelni, 10 mm-es ültetés, valamint a hátsó lökhárító diffúzorbetétje és két kidörgője gondoskodik. Az igazsághoz tartozik azonban, hogy az orrköténybe vágott beömlőkön kívül a gépháztető légzőnyílása is csupán hatásvadász, kamu stíluselem: itt bizony egy deka levegő sem jut be, mivel tömör műanyag – szóval, jól áll neki a távolság. Meg aztán a menetpróbán csatasorba állított gépeket a marconább és nagyobb leszorítóerőt termelő opciós tetőspoilerrel (50 000 Ft), valamint teljesítménycsomaggal is felvértezték. Ez utóbbi 699 000 forintért cserében a 17-esnél egy mérettel nagyobb, 18 colos keréktárcsákat és nagy teljesítményű Michelin abroncsokat, Brembo fékrendszert (elöl 308 helyett 330 mm-es tárcsákkal), valamint Drexler korlátozott zárású mechanikus differenciált tartalmaz.

A sportfutóművet a Koni frekvenciaszelektív lengéscsillapítói támogatják, melyek a karosszéria mozgásának függvényében keményítenek be: magyarul rossz úton, vagy amikor a hegyi szerpentinen durván megkergetjük az autót. Ez pedig a sperdiffivel igazán szórakoztató! Mielőtt az ívbelső kerék veszítene a tapadásából és kipörögne, a szerkezet átküldi a másik oldalra a vonóerőt, és gyakorlatilag ráhúzza a kocsi orrát a kanyarra. Hogy a vezető ezt maradéktalanul kiélvezhesse, az ESP-nek van engedékenyebb Competition módja, de akár teljesen ki is kapcsolható.

A tetőspoilerre felárért még egy „szintet” húznak A tetőspoilerre felárért még egy „szintet” húznak

Belül a remekbe szabott Recaro sportülések mellett már csak statisztaszerep jut a hatásfokozásban az olyan kötelező részleteknek, mint az alján egyenesre csapott sportkormány, az alumínium pedálsor, az egyedi váltógomb és a számlapok. Az ülések kanyarban határozott oldaltartást nyújtanak, ugyanakkor egészen kényelmesek, mi több, a kormánnyal együtt akár fűthetők is. Ha már itt tartunk, az extralistán minden beikszelhető, ami a többi Corsához, például sávelhagyásra és ráfutásos ütközésveszélyre figyelmeztetés, táblafelismerés, követésitávolság-jelzés, vagy éppen IntelliLink multimédiás rendszer – nyoma sincs már az egykori sportkocsik spártai jellegének.

Az Adam R2-es raliautótól származó 1,6 literes blokkra optimalizált turbófeltöltő, áttervezett töltőlevegő-hűtő és új szívócső került, de módosították az injektorokat és a vezérlőelektronikát is. Végül a négyhengeresre alacsony ellennyomású, kétcsövű Remus sportkipufogót akasztottak. Így a teljesítmény 15 lóerővel, 207-re emelkedett, a 245 Nm-es nyomaték pedig 1900-5800/perc fordulat között folyamatosan kiaknázható – túltöltéssel ez 10 másodpercig 280 Nm-re nőhet. Megy is a Corsa OPC, mint a mérgezett egér, elődjénél fél másodperccel hamarabb, 6,8 alatt ugrik százra! Nem kevésbé impozáns, hogy a 80-120 km/órás előzési rugalmasság ötödik fokozatban 6,4 másodpercig tart (-0,3 s) és 230 km/óra a vége. Közben az alaposan átdolgozott hatfokozatú sebességváltóval jól lehet „kavarni”, mert a kar határozottan megvezetett, és 13%-kal rövidebbek a kapcsolási utak. Menet közben egyedül az hiányzik, hogy soha nem válik sportosan harsánnyá a motorhang – néha még a gördülési zaj is elnyomja. Mindezért kárpótol a vezetési élmény: a kormányzást közvetlenebbre vették, a kis OPC pedig élénken reagál az utasításokra és szerény oldaldőléssel, agilisan fordul.

A sperdiffit is tartalmazó „teljesítménycsomaggal” felszerelve vérbeli kanyarvadász a Corsa OPC A sperdiffit is tartalmazó „teljesítménycsomaggal” felszerelve vérbeli kanyarvadász a Corsa OPC

Az Opel Corsa OPC ütőkártyája pedig a remek ár-érték arány: 5 753 000 forintos vételárával ez a kis sportolók mezőnyének legjutányosabb tagja.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opel Corsa OPC
Összlökettérfogat: 1598 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 152 kW (207 LE) 5800/perc
Max. nyomaték: 245 (280 túltöltéssel) Nm 1900-5800/perc

Hossz./szél./mag.: 4021/1736/1479 mm
Tengelytáv: 2510 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1472/1464 mm
Fordulókör: 11,3 m
Saját tömeg/teherbírás: 1293/377 kg
Csomagtér: 285/1090 l
Üzemanyagtank: 45 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,8 s
Maximális sebesség: 230 km/h
Város/országút/vegyes: 9,9/6,2/7,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 174 g/km
Alapár: 5 753 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!