Úgy tűnik, a nagycsaládos értékeket valló Sharan sokkal többre tartja a kücsínnél a belbecset. Legalábbis a második X-et ünnepelő születésnapi bulira nem különösebben csípte ki magát: finoman kisminkelték és LED-es nappali menetfénnyel húzták ki a fényszóróját, továbbá diódás fényforrással villantanak az átrajzolt hátsó lámpák is. A színpalettán egy metálkék, illetve metálvörös fényezés jelent újdonságot, ahogy a könnyűfém keréktárcsák választéka is tovább bővült – ez minden.

Egyértelmű, logikusan kialakított vezetőhely kellemes anyagokkal és megnyerő minőségérzettel Egyértelmű, logikusan kialakított vezetőhely kellemes anyagokkal és megnyerő minőségérzettel

Hacsak nem nézünk a felszín alá, az utastérben sem történt nagy horderejű változás. Csiszoltak a multifunkciós kormánykerék stílusán és molyoltak kicsit a dekorbetétekkel, míg a 12 irányban, elektromosan állítható ülés akár masszázsfunkciós is lehet. Ezenkívül a széria 5 colos érintőképernyő felár ellenében nagyobb méretű (6,5″) és fejlettebb fejegységgel helyettesíthető. A „Discover Media” elnevezésű multimédiás és audiorendszer például fedélzeti internetkapcsolatra képes, a MirrorLink okostelefon-tükrözésen kívül pedig az Android Auto és az Apple CarPlay alkalmazásokkal is kompatibilis. Sőt, a Media Control appot letöltve az utasok nemcsak a Wi-Fi-t használhatják, hanem saját táblagépükön keresztül a navigációs rendszerhez és a médialejátszóhoz is hozzáférhetnek.

Persze ez még nem minden, hiszen alapfelszerelés a baleset utáni másodlagos ütközést megelőző rendszer, a modern vezetőtámogató eszközök közül pedig a radaros követésitávolság- és sebességtartó automatika, a koccanásgátló, valamint az ütközésveszélyre figyelmeztető és automata vészfékező rendszer most először rendelhető a Sharanhoz. Szintén elérhető fáradtságérzékelő, automata fényszórószabályzás, sávtartó rendszer, holttérfigyelés és tolatáskor a keresztirányú forgalomra figyelmeztetés, a be- és kiállásnál pedig továbbfejlesztett parkolóasszisztens segíthet.

Csúsztatható, dönthető ülések és integrált gyerekülés a 2. sorban Csúsztatható, dönthető ülések és integrált gyerekülés a 2. sorban

Opcióként elektromotorok nyitják-zárják a hátsó tolóajtókat, s ezeken keresztül rugalmasan variálható utastérbe jutunk. A második sor három egyenrangú ülése egymástól függetlenül sínen csúsztatható és 20 fokban a támlák dőlésszögét is lehet állítani – a két szélső integrált gyereküléssel szerelhető fel. A hétszemélyes kivitel felára 246 380 forint: az easy-entry funkciónak köszönhetően viszonylag kényelmesen bejuthatunk leghátra, s személyes tapasztalatom alapján a padlóból előhajtogatható két pótszék rövid távon még átlagos termetű felnőtteknek is megfelelő férőhelyet nyújt. Tárolórekeszekből nem kevesebb, mint 33 lehet az autóban, a csomagtartó mérete pedig elérheti a 2430 litert.

Opcióként „láblengetésre”, elektromosan nyílik a csomagtérajtó Opcióként „láblengetésre”, elektromosan nyílik a csomagtérajtó

Az Euro-6-os motorkínálatban eredetileg kétféle benzines és három dízel szerepel, de a 2.0 TDI 115 lóerős alapkivitelét biztosan nem fogják forgalmazni hazánkban, a 220 lovas (+20 LE) 2.0 TSI bevezetése pedig még kérdéses. A megmaradt három közül az 1.4 TSI-t (150 LE) nem volt lehetőségem kipróbálni, de a nyakamat rá merném tenni, hogy úgyis a 150 lóerős dízel lesz a legnépszerűbb választás. Ezt viszont finoman kapcsolható hatfokozatú manuális és ugyancsak hatgangos, villámgyorsan és jó ritmusban munkálkodó DSG duplakuplungos automatával egyaránt vezettük. Mi több, Haldex-kuplungos 4Motion összkerékhajtással is, bár a száraz aszfalton ennek semmi jelentősége nem volt. A 10 lóerővel combosodó 2,0 literes TDI szépen viszi a testes Sharant, miközben többnyire csendesen teszi a dolgát és takarékos is, ami hosszú távú utazásoknál nem hátrány. A fogyasztást egyébként start-stop rendszer és fékenergia-visszanyerés mérsékli – előbbi érdekessége, hogy DSG-váltó esetén nem a fékpedálról lelépve, hanem csak a gázadás pillanatában indítja újra a motort. Kellemesen vezethető a VW-busz, kormányzása pontos, és a futómű hangolása is jól eltalált: a magas építés ellenére tempósabb kanyarban sem vészes a karosszéria oldaldőlése, ugyanakkor az úthibák többségén ügyesen átlép az autó – amúgy az extralistán adaptív lengéscsillapítás is szerepel.

Kívülről az áttervezett, LED-es hátsó lámpa a legnagyobb újdonság Kívülről az áttervezett, LED-es hátsó lámpa a legnagyobb újdonság

Természetesen a korábbihoz képest 7 paripával izmosabb 184 lóerős TDI impozáns képességekkel ruházza fel a Sharant, acélosan húz és lendületesen gyorsítja a kocsit. A +34 lóerőért és +40 Nm-ért nem is olyan vészes a félmillió forintos felár – persze a csúcsdízel csak magasabb felszereltséggel, 11 millió forinttól választható.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!