Most, hogy meg vannak számlálva a belső égésű motorok napjai a Volkswagen konszernnél, leegyszerűsítették a választékot, és csak szoftveresen állítják be a 2,0 literes lökettérfogatú TDI teljesítményét, így lehet, hogy a Caddy esetében a 75 LE/250 Nm teljesítményű alapmotor és a személyautók 190 LE/400 Nm teljesítményű motorja tulajdonképpen azonos, a kipufogógáz-utánkezelő rendszernél és a váltónál azért vannak eltérések. Ezt az egyezést használja ki a holland Vagtechniek tuningcég, amely most akciósan 619 helyett 439 euróért, azaz 160 ezer Ft-ért növeli a 75 LE/250 Nm-t 190 LE/420 Nm-re!

Aki hajlandó 769 eurót, azaz 280 ezer Ft-ot áldozni a chiptuningra, annak a tuningcég próbapadján finomhangolják az átalakított hajtást, ami még nagyobb teljesítményt eredményez, a mérés alapján egészen pontosan 206 LE/458 Nm-re emelkedik a teljesítmény. Hollandiában egyébként adózási okokból népszerű választás a 75 lóerős TDI-vel szerelt VW Caddy, aminek aztán sok tulajdonos ad pár extra lóerőt chiptuninggal…