Fotó: Marcel Bayer

Nem csak találkozókon aratott díjakat az autó, hiszen Marcel végül rászánta magát és benevezte a European Tuning Showdown szépségversenyre is, ahol nyolcadik helyezést ért el. A kocsiját úgy emlegetik, hogy egyesíti a Golf Mk4-esek legjobb tuningirányzatait, mindből a legtisztább értéket mutatva. A nevezett Golf már hosszabb ideje Marcel tulajdona volt, de az átalakítását csak később kezdte el, amikor kikerült a napi-használós kategóriából. Mivel ő maga karosszérialakatos, egyrészt sok munkafázist egyedül oldott meg, másrészt rendelkezik olyan kiterjedt szakmai kapcsolattal, hogy kiválaszthassa mindenhez a legjobbat, minőségben és árban egyaránt.

Uralja a csomagtartót a beépített légrugós rendszer

A stílusokban a klasszikus germán, a clean és a leder-art keveredik. Marcel minden felesleges sallangtól megtisztította az autót, eltűntek a kilincsek, a feliratok és az antenna. A sportosabb megjelenésért kiszélesítette a kerékjárati íveket, és cicomamentes küszöbidomokat, valamint igen letisztult, de durva vonalvezetésű lökhárítókat szerelt fel. Mivel a kasztnitisztogatás áldozatául esett a tanknyílás is, ezért azt áthelyezte a jobb hátsó lámpa mögé, amely egy egyedileg készített mechanizmussal a tankoláshoz kibillenthető – bár túl sok naftát nem igényel az autó, lévén mindenhová tréleren viszik. A sportosságra is adott, ezért látni a két kipufogóvéget, valamint a DTM-jellegű hátsó szárnyat. Az utasteret is kiürítette, és amit visszaépített, azt sem eredeti formájában. Itt már rendesen dolgoztak a bőrrel a kárpitosok, újrahúzva a műszerfaltömböt, az ajtóborításokat, valamint a volánt és az üléseket is. A csomagtér és a hátsó ülés helyét teljesen elfoglalja a légrugórendszer tartálya, kompresszora és szelepei. Mindezt úgy rendezte el, mint egy demóasztalon. Minden szépen felszerelve, végigvezetve, láthatóan, és a rögzítés is stílszerű, van, amit fényes csavar, van, amit bőrszíj fog. Az egész látványt a sárgára festett bukócső keretezi. A sárga amúgy is visszatérő szín a kék autóban. Sárgára festették a féknyergeket is, amelyek elöl-hátul perforált féktárcsákat fognak. A kerekek 19 colos BBS modellek.

Semmi sallang, csak az 1,8 literes turbómotor a motortérben

Az 1,8 literes turbómotor környezete tiszta és rendezett. A gépészet jó részét elrejtették, és a megszokott műanyag burkolatokat is száműzték a motortérből. Sok az apró geg, mint a csővezetékek spirális vezetése, vagy a fekete hátterű és sárga foncsorú fényszórók. Ha valaki azt gondolná, hogy a bőrből csak az utastérbe jutott, az téved, hiszen a hűtőmaszkot és a tükröket is bebőrözték.

Ez az autó már rég nem az utak bajnoka, tréleren jár és elismerő pillantásokra vadászik