A Fiesta ST-t nem kell bemutatni olvasóinknak, hiszen a menetpróba után tesztre is fogtuk a modellt, ezúttal azonban egy különc kivitelben új arcát mutatta az autó. A Motorsport Limited Edition csomag révén a márka gyári versenyszíneit öltötte magára, a feltűnő matricázás mellett pedig feketére fényezett könnyűfém felnik, illetve ugyanilyen színű visszapillantó tükrök és hátsó spoiler (nem matrica) fokozzák a vadságot.

A navigáció kezelhetősége problémás A navigáció kezelhetősége problémás

Az autó persze nem így gördül ki a gyárból: megrendelés esetén a hazai Ford márkakereskedések végzik a külső átalakítást, melynek ára a 699 000 forintos csomagban már benne van. Ha mindehhez hozzávesszük a raliautókat megszégyenítő diffúzort és a szinte földig érő orrspoilert, nyilvánvaló, hogy a látványos külsőnek meg is van az eredménye: elismerő és irigykedő pillantások övezték a tesztalanyt, a piros lámpáknál állva pedig minduntalan „összeakadtam” versenyezni vágyó arcokkal.

Alacsony üléspozíció és passzentos Recarók Alacsony üléspozíció és passzentos Recarók

Igen, ez a verzió gyorsulásért könyörög, szinte provokálja a street racereket! Ám jól felkészült sofőrnek és autónak kell lenni, hogy az ST-t lelépje, mert az 1,6-os turbómotor 182 lóerője 6,9 másodperces gyorsulást jelent a gyakorlatban. Bár a téli körülmények nem kedveznek az izmos fronthajtású járgánynak, nem vitás, hogy az ST az egyik legélvezetesebb modell a kisautók mezőnyében. Hajtási befolyása teljesen tolerálható, miközben a váltó, a futómű és a kormányzás is közel áll a tökéleteshez. Pontosabban a csúcs-Fiesta úgy alkalmas élményautózásra, hogy a hétköznapokban minimális kompromisszumot követel, ráadásul az EcoBoost benzines ezúttal is bizonyította takarékosságát, hiszen mindössze 7,3 literes tesztfogyasztást mértünk.

Egy mámorító hangú négyhengeres: a szívócsonkra épített sound symposer berendezés mesterségesen felerősíti a motorhangot Egy mámorító hangú négyhengeres: a szívócsonkra épített sound symposer berendezés mesterségesen felerősíti a motorhangot

Ami a negatívumokat illeti, a szélesebb hátúak a passzentos Recaro ülésekre panaszkodhatnak, illetve a hazai útviszonyokra ez a futómű kicsit túlzás, az úthibaelnyelő képesség a feszes gátlóknak megfelelően gyenge. Az egész autó összeszedettségének, kvalitásainak és 6 185 000 forintos alapárának (Motorsport Limited Edition csomag nélkül) fényében azonban nem értem, hogy a beltér miként sikerülhetett ennyire sótlanra: nincs egyedi műszergrafika, vagy egyéb hangulatfokozó elem. Szerintem ide kívánkozna igazán egy opciós látványcsomag, vélhetően többen lennének, akik áldoznának a belsőre is.

Mindössze 1088 kg a tüzes Fiesta tömege, három beállítási lehetőséget vonultat fel a menetstabilizátor Mindössze 1088 kg a tüzes Fiesta tömege, három beállítási lehetőséget vonultat fel a menetstabilizátor

Ford Fiesta ST Motorsport L. E.
Összlökettérfogat: 1596 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 134 kW (182 LE) 5700/perc
Max. nyomaték: 290 Nm 1600/perc

Hossz./szél./mag.: 3982/1709/1495 mm
Tengelytáv: 2489 mm
Nyomtáv elöl/hátul: n.a.
Fordulókör: 11,2 m
Tömeg/teherbírás: 1088/487 kg
Csomagtér: 290 l
Üzemanyagtank: 42 l
0-100 km/h: 6,9 s
Max. sebesség: 220 km/h
Fogyasztás: 7,9/4,8/5,9 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,3 l/100 km
CO2-kibocsátás: 138 g/km
A modell ára: 6 884 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!