Rengetegen modernizálnak Defendert, a Range Rover első generációja valahogy kimaradt ebből a trendből – mostanáig, hiszen a Jensen International Automotive nevű cég előállt az évtizedekkel megfiatalított technikával rendelkező Range Rover Chieftain-nel. A gyártást a kilencvenes évek elején hagyták abba, de a technika alapvetően a hatvanas évekből származik, ezen változtatott most a brit manufaktúra.

Az utastérben csak a belső tükör és a kormányoszlop-borítás maradt meg eredeti állapotában, egyébként 22 tehén bőrét használták fel a kárpitokhoz, a díszek alumíniumból és karbonból készültek, a legmodernebb érintőképernyős fejegységet építették be, de az igazi változás a lemezek alatt történt.

Lecserélték az alvázat, ami egy 2004-es Land Rover Discoveryből érkezik, 345 mm-rel rövidebbre vették a tengelytávolságot, és erre szerelték rá az ötajtós karosszériát. A szélesebb nyomtáv miatt kellett nem igazán odaillő műanyag kerékjárat-szélesítéseket készíteni, cserébe megtarthatták a légrugós gyári felfüggesztést. Mivel várhatóan nem fognak terepezni a Chieftain-nel, kihagyták a felezőt és nem zárható a központi differenciál. Új elem a GM-től származó, 6,2 literes kompresszoros V8-as 560 LE/747 Nm teljesítménnyel és a szintén a GM-től származó 6 fokozatú automatikus váltó. AP Racing fékeket használnak, ami a 4,5 másodperces 0-96 km/h gyorsulás és a 240 km/h-t meghaladó csúcssebesség ismeretében bölcs döntés. Nem olcsó a Range Rover Chieftain, nagyjából 250 000 font az átalakítás ára – viszonyításként a Bentley Bentayga alapára 162 700 font.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!