A BMW E30-as a klasszikussága mellett tuningalanyként is vonzó, okos átépítéssel az autó alaptulajdonságai jól fokozhatók. Szinte mindent „áll a gyár”, azaz BMW részegységekkel lehet javítani a kocsi teljesítményén.

A cikkünkben szereplő BMW E30 Touringnak Sárosi Attila a tulajdonosa. A kocsit az édesapja vette 1999-ben egy kereskedőtől, amikor pedig Ati 2006-ban megszerezte a jogsit, megkapta az autót. Ő úgy döntött, hogy teljesen felújítja és egyedi masinát épít belőle, mégpedig M3-as kinézettel! A megvalósítást a Fanat-X tuningcsapat végezte, ők intézték a karosszériakészlet legyártását, felszerelését, és a fényezést.

Szépen összerakták a kombi E30-ast. Angyalszem lámpák és fekete motorháztető Szépen összerakták a kombi E30-ast. Angyalszem lámpák és fekete motorháztető

Amellett, hogy felpakolták a sárvédő-szélesítéseket, a küszöböket, a hátsó toldatot, ráadásként eltüntették a hátsó kilincseket, s beépítették a kerek tanksapkafedelet. A kocsin minden elemet színre fújtak, kivéve a hűtőrácsot, amelyen a vesét feketére cserélték. Persze adtak a divatnak is, angyalszem lámpákat építettek be és karbonfóliázták a gépháztetőt.

Új a kormány és az első üléspár. hátul az eredeti ülések maradtak Új a kormány és az első üléspár. hátul az eredeti ülések maradtak

A korábbi négyhengeres motor nyugdíjba ment, a helyét egy E34-esből átszármazott 2,5 literes, 24 szelepes, 192 lóerős motor vette át. Amellett, hogy lefestették a szelepfedelét, kapott egy Hartge leömlőt, amely egy Proex csőrendszerrel dolgozik össze. Könnyebb a kipufogás, míg a szívást BMC direktszűrő segíti. A motor mögött váltót is cseréltek, most Getrag dolgozik benne (az egyes a normál kettes helyén), és beszereltek önzáró diffit is. Csatasorba állították továbbá a DCS Motorsport chiptuningját is, így a teljesítmény 215 lóerő körüli.

Sorhatos vendégmotor adja a 215 lóerő körüli teljesítményt Sorhatos vendégmotor adja a 215 lóerő körüli teljesítményt

Hogy meg is lehessen állni az autóval, D2 Racing nyolcdugattyús féknyergeket és 330 mm átmérőjű tárcsákat szereltek fel. A kanyarodást Kayaba sportfutómű és 30 mm-es H&R nyomtávszélesítő segíti, a felnik 17 colos Harry Hausenek, 215/40 R17-es gumikkal. Az utastérben a kormányt és az első üléseket cserélték, valamint bőrözték az első ajtók betétjeit. Hátul eredeti bőrülések mutatják a patinát.

A világ első sportkombija volt az E30 Touring, konkurenciának az olaszok állították csatarendbe az Alfa 33-as hasonló modelljét A világ első sportkombija volt az E30 Touring, konkurenciának az olaszok állították csatarendbe az Alfa 33-as hasonló modelljét

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!