A Daehler a BMW-tuningolás terén ért el érdemeket, a vájt fülű autómániások innen ismerhetik a cég nevét. Most összedolgoztak a Roding Automobile német céggel, ez a vállalkozás nagy tapasztalatokkal rendelkezik a könnyűsúlyú karbon alkatrészek készítésében. A Roding 2008 óta dolgozik ezen a területen, és főképp a versenysport számára szállít. A saját autó útra bocsátásával a technológiai fejlettségüket szerették volna demonstrálni, így 2011-ben bemutatták a Roadster koncepciót, amelyet 2012-ben már szériában gyártottak.

Kis kormány, magasra emelt váltókar: akár egy versenyautóban Kis kormány, magasra emelt váltókar: akár egy versenyautóban

A Roding nemrégiben felkérte a Daehlert, hogy módosítsák az autó futóművét, értve itt még a gumi-felni kombinációt is. A cél a nagyobb teljesítmény elérése volt. A munka folyamán végül úgy alakult, hogy a Daehler javaslatai szerint módosítottak a karosszéria front– és farrészén is, hogy látványosabb legyen az autó. Mi tagadás, az is lett a LED-es lámpákkal, az élesre húzott légterelőkkel. A „Daehler competition line” csomag része a karosszériamódosításokon túl a nagyteljesítményű fékrendszer beszerelése, elöl hatdugattyús fix nyergekkel. Módosítottak a futóműelemeken is, lecserélték a rugó-lengéscsillapító szettet.

Határozott oldaltartású sportülések sötétszürke-ezüst bőrkárpitozással. Igazi kézműves munka az egész autó. Ahol lehet, látni engedik a karbonkarosszériát Határozott oldaltartású sportülések sötétszürke-ezüst bőrkárpitozással. Igazi kézműves munka az egész autó. Ahol lehet, látni engedik a karbonkarosszériát

Minthogy a Roding Roadster hajtásáról BMW motor gondoskodik, amelynek tuningolása a Daehler szakterülete, így ne csodálkozzunk azon, hogy a hajtást is megpiszkálták. A sportautót alaphelyzetben 340 lóerős, 450 Nm nyomatékú bajor hathengeres repíti. A Daehler azonban többet kínál, kérhető a hathengeres, 3,0 literes M TwinPower Turbo motor 408 lóerős teljesítménnyel és 540 Nm nyomatékkal, vagy 450 lóerővel és 620 Nm nyomatékkal. Mindkettő hihetetlen élmény a kisméretű, könnyűsúlyú (1 tonna alatti) autóban, az aszfalt felett 15 centiméterrel ülve.

Középmotorosnak építették a roadstert, a hajtásról BMW erőmű gondoskodik. A büszke gravírozott típustáblán a legfontosabb jellemzőket sorolják Középmotorosnak építették a roadstert, a hajtásról BMW erőmű gondoskodik. A büszke gravírozott típustáblán a legfontosabb jellemzőket sorolják

Az elkészült demóautó fehér-fekete dizájnt kapott, a fekete elemek java része lakkozott karbon. Az utastérben is a karbon dominál, ebből készültek a díszpanelek is, de például ajtót nyitva a falcok is nyers karbonként láthatók, hiszen abból készült a kasztni. A kárpitozott elemek fekete-ezüst színkombinációban készültek, a kormány alcantara borítást kapott, s a műszerfal tetejét is kézzel varrott bőr borítja.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!