Mondhatnánk, hogy könnyű annak VW-vel foglalkoznia, akinek üzlete van hozzá, azonban esetünkben nem lehet eldönteni, hogy a munka hozta a szenvedélyt, vagy fordítva. A bogaras élet egyik meghatározó alakja Hudák Mihály, aki már jó pár öreg Volkswagent felújított, és az elmúlt 15 évben szinte minden találkozóra elment, hogy be is mutassa a gépeket.

A VW-k közül a Transporterek sem hiányoztak, volt belőlük újabb T4-es, T5-ös a munkához, no és régebbiek a szórakozáshoz. Utóbbiak közül a legfrissebb egy ritka, 1991-es T3-as változat, amely a Hannover Edition névre hallgat.

A sportkormány a 80-as évek stílusában, de az autó 91-es A sportkormány a 80-as évek stílusában, de az autó 91-es

A kocsit 2004-ben vásárolta Mihály, igen rossz állapotú karosszériával. Járt vele pár napig, majd eladta az autót egy jó ajánlatra. Persze ezzel a cikknek itt vége is lenne, azonban évekkel később családi igény támadt a T2-esnél kényelmesebb kalandozóautóra. Sokáig ment a gondolkodás, mi legyen a kiválasztott, s ekkor felhívta az ismerőst, akinek a T3-ast eladta. Kiderült, a kocsi másfél éve hengerfejesen áll. Azonnal indult érte és hazavontatta a szomorú állapotú autót.

Előre is járnak a karfás ülések. Mindet felújították Előre is járnak a karfás ülések. Mindet felújították

Szervátültetés, mínusz egy ülőhely

2008 őszén indult a javítás. A rozsdásodás mellett a belseje is nagyon csúnya lett, látszott, hogy nem garázsban állt. A motorral kezdték, új gyűrűket és új hengerfejet kapott. Kompromisszum nem volt, amit ki kellett cserélni, azt kicserélték, a szívótorkokat és a leömlőket a hagyományos módszerrel polírozták. A karosszéria rendbetételéhez vásárolt egy donor T3 Multivant. Ennek hozadéka a kitűnő gyári ültethető futómű, ami sok minden mással együtt átkerült a Hannover Editionbe.

A második üléssort két önálló karfás ülés váltotta. Így nagyvonalúbb az utastér, de az eredetinél eggyel kevesebben utazhatnak A második üléssort két önálló karfás ülés váltotta. Így nagyvonalúbb az utastér, de az eredetinél eggyel kevesebben utazhatnak

Az eredetileg nyolcszemélyes buszt hétszemélyesre alakította a második üléssorban lévő két karfás üléssel. Minden egyéb belső felszerelés eredeti, vagy annak felújított változata. A gyári Volkswagen szövetet Csepelen vásárolta, de felújították a tetőkárpitot és az üléseket is.

A 2109 cm3-es boxermotor 112 lóerős. Nem szép, de megbízható A 2109 cm3-es boxermotor 112 lóerős. Nem szép, de megbízható

Az autó gyári spoilerezése karakteressé teszi a Hannover különkiadást, pluszban rákerültek a a füstszínű Hella hátsó lámpák és első indexek, a tetőcsomagtartó és a 17 colos Fuchs replika kerekek. Belül a Momo sportkormány nem gyári tartozék.

6x15 colos polírozott Fuchs replika felnik a VW buszon, színezett üvegek és spoilerszett teszi vonzóvá a VW T3-ast 6×15 colos polírozott Fuchs replika felnik a VW buszon, színezett üvegek és spoilerszett teszi vonzóvá a VW T3-ast

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!