Manapság az Alpina manufaktúra a különleges belső kialakítás mellett a felfüggesztést, a hajtásláncot és a BMW modern turbómotorjait is módosítja, azonban úgy tűnik, hogy az M340d modell már gyárilag is a végletekig ki van hegyezve, hiszen a most bemutatott D3 S modell teljesítménynövekedése a gyári szóráson belül marad.

Az M340d-ben a 3,0 literes, soros hathengeres lágyhibrid turbódízel 340 lóerőt és 700 Nm-t tud, az Alpina D3 S teljesítménye 350 lóerő, maximális nyomatéka 730 Nm, ami minimális változás. Ezek után nem szabad azon csodálkozni, hogy nem lesz fürgébb a 0-100 km/óra gyorsulás, a végsebesség az elektronikus határoló törlése miatt 273 km/óra (limuzin) vagy 270 km/óra (kombi). A megnövelt teljesítményű hűtőrendszer sokkal nagyobb igénybevételt is lehetővé tesz, amihez jó partner a B5 Bi-Turbo-ról származó nagy teljesítményű fékrendszer is, opcionálisan karon-kerámia rendszer is kérhető.

A felfüggesztésben Eibach rugókat és az Alpina által programozott elektronikus lengéscsillapítókat használnak, a négy darab, 20 colos kovácsolt alufelni 14 kg-mal csökkenti a rugózatlan tömeget. A hajtásláncban a hátsó tengelyre szerelt önzáró differenciálmű jelenti a változást. Lépcsős hátú karosszériával 70 500 euró (24,7 millió Ft) az Alpina D3 S alapára, míg kombiként 71 900 euró (25,2 millió Ft).