Elkészült a legújabb Volkswagen Polo GTI teljes körű tuningprogramjával a Siemoneit Racing tuningcég, ami azért is említést érdemlő, mert a TDI-botrány után elméletileg feltörhetetlen motorvezérlő elektronikát készített a Volkswagen konszern… Ez azonban nem akadályozta meg a tuningcég szakembereit abban, hogy kétlépcsős chiptuningot kínáljanak, 598 euróért 245 LE/410 Nm lesz a teljesítmény, 698 euróért pedig 250 LE/425 Nm-re pumpálják fel a Polo GTI-t.

Aztán ott van a teljes motortuning, amely során az EA888-as turbómotor nagyobb méretű feltöltőt és töltőlevegő-hűtőt kap, módosítják a szívósort, a turbócsöveket, egyedi a kipufogóleömlő, és az egész rendszer, amiben HJS Euro 6-katalizátorok és saját fejlesztésű pillangószelepes hangbefolyásoló egység is van. Ezt követően a motor- és váltóvezérlést is újraprogramozzák. Az eredmény 320 lóerő és 430 Nm, ami 5,7 másodpercről 5,2 másodpercre szorítja le az elsőkerékhajtású kisautó 0-100 km/óra sprintidejét, az új csúcssebesség 256 km/óra. Ezért a motortuningért egyébként 8998 eurót kérnek.

De nem csak a motort, hanem a felfüggesztést is módosítják, a Siemoneit Racing által ajánlott 18 colos ATS felnik a 215/40-es Michelin abroncsokkal csökkentik a rugózatlan tömeget, a KW Suspensions szállítja az állítható rugóstagokat. Az utastérből kipakolják a hátsó ülést, amelynek a helyére Wiechers Sport bukókeretet szerelnek, ezenkívül Recaro kagylóülések és Sabelt négypontos övek kerülnek a fedélzetre. Mindezért az átalakításért a motortuningon felül 11 360 eurót kér a Siemoneit Racing – minden árban benne van a TÜV-átvétel költsége is.