Nem megszokott dolog, hogy egy gyári autó kerül a Tuning rovatunkba, de ennek a BMW-nek egyáltalán nem kell szégyenkeznie, sőt! Nem egyszerűen M Sportcsomag, hanem M Performance kiegészítők vadítják a látványt és a tudást, aminek egy párját ritkító autó az eredménye. Olyan, ami már majdnem a hamarosan érkező M3-as tudását nyújtja.

Remek fogású a kormány, látványos is, de drága Remek fogású a kormány, látványos is, de drága

Csak épp egy kicsit harsányabb a megjelenés. Persze a sportosabb lökhárítók (492 800 Ft fényezés nélkül) mellett kellenek a karbon tükrök, koptatók és spoilerek (összesen 104 400 Ft), no meg a több tételes matricadekor (összesen 72 800 Ft, a Safety Car felirat nélkül). Nehéz rejtőzködni ezzel az autóval, de nem is kell, hiszen a megfelelő teljesítmény is megvan hozzá.

Ez a legnagyobb kerék a 3-as alatt. Nincs több hely a kerékjáratban Ez a legnagyobb kerék a 3-as alatt. Nincs több hely a kerékjáratban

Plusz 34 lóerő, Akrapovic csövek

Ehhez a gyárilag 306 lóerős motor teljesítményét 340 lóerőre növelik (422 600 Ft), a megfelelő zenei aláfestésről Akrapovic kipufogó gondoskodik (334 000 Ft), a kerékjáratokat pedig a 3-as sorozat alá szerelhető legnagyobb felni-kerék kombináció tölti meg (1 493 000 Ft): elöl 225/30-as, hátul 255/30-as abroncsok 20 colos, dupla küllős, fényezett/esztergált felniken. Nagyobb teljesítményű a fékrendszer (834 700 Ft), a kigyúrt 3-as tehát joggal páváskodhat.

Vérmérséklettől függően dübörög, hörög, üvölt, fújtat a motor, alig győzünk kapaszkodni a versenykijelzős kormányba (478 000 Ft), amelyen LED-sor mutatja, ha közeledünk a kapcsolási pontokhoz, a kis kijelzőn pedig köridő/negyed mérföldes gyorsulás/fogyasztás jeleníthető meg többek között. Az összkerékhajtás miatt kanyarban se nagyon lehet provokálni, inkább gyorsítani kezd, míg a megfelelő fokozat keresésének a terhét leveszi a vállunkról a villámgyorsan kapcsolgató nyolcfokozatú automata.

Meglepően olcsó a motortuning, az egyszerű chiphez képest marad a gyári garancia Meglepően olcsó a motortuning, az egyszerű chiphez képest marad a gyári garancia

A belső teret is alaposan átalakíthatjuk a különféle karbonbetétek, nemesacél pedálok, padlószőnyeg segítségével (összesen 463 900 Ft). Ahhoz képest nem is húzósak az árak, hogy BMW által garantált cuccokról van szó, és a karbantartást is egyszerűen el lehet végezni márkaszervizben. A kiindulási alapot jelentő, extrák nélküli 335i xDrive 14 130 000 Ft-os árán felül 4 871 600 forint a teljes M Performance tuning – plusz fényezés és beépítési költség. A BMW Magyarország weboldalán nincs nyoma a kínálatnak, de a márkakereskedésekben bármilyen igényt teljesíteni tudnak – az M Performance tartozékok ugyanis forintért megvásárolhatók, tételenként.

Egyedül a Safety Car felirat nem gyári a karosszérián Egyedül a Safety Car felirat nem gyári a karosszérián

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!