Meseautók Dunaújvárosból

2016. március 1. (kedd) Lővei Gergely

Egyedi autókat építenek a Nimród műhelyében, a Lamborghini és a Ferrari típusai jelentik az alapot, a határ meg a csillagos ég.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Szultán, Esmeralda, Rickymartin és Tappancs alkotja a házőrző-falkát a Nimród Performance dunaújvárosi telephelyén, ahol alig maradt nyoma annak, hogy egykor a teljesen más vásárlóközönséget megszólító ©koda márkával foglalkoztak. Mi azért mentünk oda, hogy a Genfi Autószalon előtt megismerjük a tuningcég/egyedi autókat építő vállalkozás legújabb alkotásait, amelyekről azonban csak most, a svájci seregszemle megnyitója után adhatunk hírt – amikor két évvel ezelőtt a Nimród idő előtt hírt adott legújabb alkotásairól, a Mansory tuningcég ellopta néhány ötletét...


Fotó: Lővei Gergely Fotó: Lővei Gergely
Bader Al Roudhan, az ügyvezető és ötletgazda elképzeléseit magyar szakemberek segítségével valósítják meg, a számítógépen készített 3D-s tervek alapján külföldön készítik el karbonból az új karosszériaelemeket és kiegészítőket, majd itthon rakják össze az autókat. Az egyedi megjelenés a specialitásuk, úgy találnak új vonalakat és formákat a karosszériákon, hogy azok tökéletesen illeszkednek a gyári vonalvezetésbe.

A Concorde fantázianevű alkotás eredetileg Ferrari 458 Italia volt, amelynek átépítéséhez a Katyusha nevű átépítés adta az ihletet, végül mégis teljesen egyedi lett a megjelenés. Egyedül a hátsó sárvédőket hagyták változatlanul, de azért ide is került egy nagy méretű légterelő, ami a két oldalt köti össze a tető felett átívelve. Sokat keresték a megfelelő fóliát, végül egy selymes kék darabot választottak, amely a napfényben lilás színben játszik.

A Le Mans annyira új, hogy nem is készültek el vele látogatásunk idejére, akkor is még az utolsó simításokat végezték a Ferrari 488 GTB-n – velünk egy időben készültek a hivatalos fényképek is, másnap pedig már kamionba rakták a kocsikat, hogy elindítsák őket Genf felé. Futásteljesítménye becsült 30 méter, a tréler és a műhely között ekkora volt a távolság, szóval rögtön szétszedték és elkezdték a korábban már megtervezett és megsütött karbon elemek felrakását. Az orr mellett a hátsó részt is megnyújtották, szürke-narancs fólia dekorral emelik ki a vonalakat.

A Lamborghini Avantador alapján készül az Avanti Rosso nevű alkotás, amelyet tovább építettek, és idén már Avanti Toro a neve. A karosszéria orrán dolgoztak sokat, a széleken kitüremkedő sárvédők mellett a megnyújtott orr alsó részén alakult át a légbeömlő. Az első tesztek – 300 km/h-s tempóval száguldás – alapján a tetőre helyezett, a motortérbe levegőt szállító légcsatorna rögzítését további 8 csavarral megerősítették. Átformálták a motorháztetőt is, amelyben továbbra is ott sorakoznak a piros színű világító elemek – az idő rövidsége miatt nem készült el a karbon panel, úgyhogy egyelőre üvegszálas műanyag ez a burkolat -, a hátfalon piros minta került a szellőzőnyílásokba.

A Nimród műhely nem szeretné, ha az Avanti Toro a lángok martalékává válna, ezért a saját fejlesztésű, középen kivezetett kipufogót gondosan körbevették a lökhárító kigyulladását meggátló acél burkolattal. A motorhoz nem nyúltak érdemben (épp csak a kipufogót cserélték le és a motorvezérlő elektronikát írták át, így 700-ról 780 lóerőre nőtt a teljesítmény), ez azért volt fontos, mert így megmaradt a gyári garancia, az összes tuningalkatrész leszerelhető, pár napos szereléssel visszaépíthető gyári állapotúvá a Lamborghini.

De nem csak a Genfi Autószalon látogatói találkozhatnak a Nimród Performance legújabb alkotásaival, azok a svájci seregszemlét követően pár nappal már Budapesten, az AMTS kiállításon is megtekinthetőek lesznek.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Meseautók Dunaújvárosból

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/16-os számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: Bud Spencer filmjárművei
  • Vezettük: Audi Q2, Kia Niro, Alfa Romeo Giulia, Honda NSX, Yamaha XSR900
  • Teszt: Fiat Tipo 1.4, Ford Focus RS
  • Tanácsadó: Defektjavítás
  • Használt: Kozmetikai teendők eladás előtt
Autómotor Piactér