Krémer Krisztián 2008-ban vásárolta autóját, s jó ideig szalonállapotúként használta a fekete Mazda3 MPS-t. Mivel azonban gyakorta megfordul tuningkörökben, egy idő után úgy érezte, lépnie kell, s a jó alapnak számító típusból ki kell hoznia a lehető legtöbbet.

Így tavaly hozzálátott, hogy feltuningolja a Mazdát, amely nem is olyan könnyű, ugyanis a japán típusokhoz az európai tuningpiac viszonylag kevés kiegészítőt ajánl, tehát kutatni kell a holmik után.

Plusz 80 lóerő a vitaminkúra hozadéka

Elsődlegesen a motorteljesítmény fokozása volt a cél. A gyári 260 lóerő és a 380 Nm nyomaték sem kevés, de bőven volt még tartalék az autóban. A motorvezérlő elektronika beállításait az angol Superchips programjával írták felül. Azonban ez kevés volt, a hardver terén is utána kellett menni a dolognak. Az 1,5 barra megemelt turbónyomás által szállított levegőmennyiséghez a gyári benzinpumpa magas fordulaton már nem tudott elég üzemanyagot szállítani, így egy Hitachi magasnyomású benzinpumpát szereltek be. A stabil töltőnyomásról Forge lefúvószelep gondoskodik, a szívóoldalt pedig K&N Typhoon Air Intake Systems direkt légszűrővel szabadították fel. A kipufogóoldalon egy Supersprint rendszer felszerelésével segítették a gázcserét.

A Sparco váltógomb újdonság A Sparco váltógomb újdonság

A gyorsulási képességet a rövid váltóutakat adó, tehát a váltási időveszteséget csökkentő TWM Short Shifter segíti – a váltógomb is csinos, Sparco Traliccio. A jelenlegi teljesítmény 340 lóerő, a nyomaték 500 Nm, amellyel a százas gyorsulás 5,0 másodperc körüli, végsebességben pedig 280 km/óráig merészkedett el Krisztián.

Sárga a szelepfedél, karbonmintázatúak a műanyagok Sárga a szelepfedél, karbonmintázatúak a műanyagok

Az autó kívülről sem így nézett ki. Először is a fekete színt fehér fóliaruhával tüntették el, és kapott még egy kis versenyhangulatú dekort is. 19 colos Barracuda Tzunamee felnik kerültek a kocsira, 225/35-ös Hankook S1 EVO abroncsokkal. A futástulajdonságokat KW Variante 3-as sportfutóműkészlet beszerelésével módosították. Ennek nemcsak a magassága állítható, hanem a lengéscsillapító ellenállása is, ki- és berugózáskor egyaránt. A futómű a nagyobb komfortigény miatt ősszel puhább és magasabb, viszont nyáron leültetve szolgál, 70-75%-os keménységgel.

Az ültetés nagyon jól áll az autónak, a változásokat matricadíszek tudatosítják Az ültetés nagyon jól áll az autónak, a változásokat matricadíszek tudatosítják