Majdnem megduplázták a BMW 1M Coupé teljesítményét

2016. január 29. (péntek)

Az Alpha-N tuningcég a végletekig hegyezte a BMW 1M Coupé teljesítményét, aminek 335 helyett immár 564 lóerő a teljesítménye.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Nem elégedett meg egyszerűen a motorvezérlő elektronika átprogramozásával az Alpha-N tuningcég, amelynek a BMW 1M Coupé esetén 564 lóerő lett a végeredménye. A hajtásláncot is át kellett építeni, a gyári kuplung szétszállt volna...


Első és legfontosabb változtatásként nagyobb méretű turbófeltöltőt kapott a motor, ezzel párhuzamosan a leömlőtől kezdve új, alacsony ellenállású kipufogórendszert is készítettek. Nagyobb méretű lett az intercooler, a benzinpumpát is ki kellett cserélni, mert a gyári nem volt képes elég benzint szállítani, újak a gyújtógyertyák és a gyújtótrafók is. A másik igen jelentős változás, hogy víz-etanol befecskendező rendszert is kapott a soros hathengeres, 3,0 literes blokk, no és persze mindezek miatt átírták a motorvezérlő programot is.

A hajtáslánc alapjában véve maradt a gyári, egy kivétellel: a kéttömegű lendkerék egyszerűen nem bírta volna a megnövekedett teljesítményt – a gyári 335 helyett immár 564 LE gyilkolja a hátsó kerekeket -, ezért egyszerű lendkereket és új kuplungtárcsát kapott az autó. Az Alpha-N úgy ítélte meg, a BMW 1M Coupé gyári fékrendszere elég a közel hatszáz lóerőhöz, ezért csak Öhlins állítható lengéscsillapítókkal módosította  felfüggesztést, a karosszériatuning pedig a gyári M Performance kiegészítők közül származó első-hátsó légterelőre korlátozódik. Az utastérben csak M Performance kagylóülés és a kapcsolásjelző lámpákkal ellátott kormánykerék jelenti a változást a szériaállapothoz képest.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Majdnem megduplázták a BMW 1M Coupé teljesítményét

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér