Nem elégedett meg egyszerűen a motorvezérlő elektronika átprogramozásával az Alpha-N tuningcég, amelynek a BMW 1M Coupé esetén 564 lóerő lett a végeredménye. A hajtásláncot is át kellett építeni, a gyári kuplung szétszállt volna…

Első és legfontosabb változtatásként nagyobb méretű turbófeltöltőt kapott a motor, ezzel párhuzamosan a leömlőtől kezdve új, alacsony ellenállású kipufogórendszert is készítettek. Nagyobb méretű lett az intercooler, a benzinpumpát is ki kellett cserélni, mert a gyári nem volt képes elég benzint szállítani, újak a gyújtógyertyák és a gyújtótrafók is. A másik igen jelentős változás, hogy víz-etanol befecskendező rendszert is kapott a soros hathengeres, 3,0 literes blokk, no és persze mindezek miatt átírták a motorvezérlő programot is.

A hajtáslánc alapjában véve maradt a gyári, egy kivétellel: a kéttömegű lendkerék egyszerűen nem bírta volna a megnövekedett teljesítményt – a gyári 335 helyett immár 564 LE gyilkolja a hátsó kerekeket -, ezért egyszerű lendkereket és új kuplungtárcsát kapott az autó. Az Alpha-N úgy ítélte meg, a BMW 1M Coupé gyári fékrendszere elég a közel hatszáz lóerőhöz, ezért csak Öhlins állítható lengéscsillapítókkal módosította  felfüggesztést, a karosszériatuning pedig a gyári M Performance kiegészítők közül származó első-hátsó légterelőre korlátozódik. Az utastérben csak M Performance kagylóülés és a kapcsolásjelző lámpákkal ellátott kormánykerék jelenti a változást a szériaállapothoz képest.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!