A prémiumgyártók kínálatában egy kategóriával lejjebb szoktak igazi sportlimuzinokat kínálni, a luxusautók vásárlói is megkapják a teljesítményt, de nekik jóval lágyabb körítésben tálalják mindazt. A Hyundai is szeretne javítani a Genesis luxuslimuzin megítélésén, ezért a kaliforniai ARK Performance céggel közösen sportszedánt faragtak az ötméteres hajóból.

Porig ültették a karosszériát, de nagyon nem kell aggódni, légrugózást tartalmaz a felfüggesztés, azaz szükség és fekvőrendőr esetén vissza lehet szerezni azt a pár centit, amiről a jó megjelenés érdekében le kell mondani. Karbon légterelők alkalmazásával és a kerékjáratok alapos kiszélesítésével módosították a megjelenést, a csomagtér peremére spoilerről lemondtak, mert a hátsó lökhárítóra szerelt diffúzor állítólag elég leszorító-erőt termel.

A belső térben alig van változás, mindössze a bőrkárpitot cserélték le gyémántvarrású bőrre, de például a hátul utazókat szolgáló számítógépet már meghagyták. Érdemi változás a motortérben van, ahol az 5,0 literes V8-ast alaposan átépítették. Új a szívósor, alacsony ellenállású a kipufogó, így a Rotrex kompresszor szabadon tudja pumpálni a levegőt az égéstérbe, az eredmény a szériaállapotnál 130 lóerővel magasabb, 550 lóerős teljesítmény. A hajtásláncban a féltengelyek bizonyultak gyenge pontnak, azokat is lecserélték. A bő két tonnás Hyundai Genesis AR550-es száguldását Brembo fékrendszer segítségével lehet félbeszakítani. A dél-koreaiak ha nem is ilyen formában, de komolyan gondolkoznak egy nagy teljesítményű modell piacra dobásán, ezzel a tanulmánnyal a lehetséges piacot próbálják felmérni.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!