Klasszikus tuning: 13 helyett 150 lóerős BMW Isetta

2016. február 5. (péntek)

Hathengeres boxermotorral a farában nehezen vezethető, de annál látványosabb lett a BMW Isetta.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

A hatvanas évek közepén építette meg Homer Krohn Jr. és Jerry Kacvinsky egy 1957-es Isetta karosszériájának és egy Chevrolet Corvair technikájának az egyesítésével a Corsetta névre keresztelt szörnyeteget.


A német gyártású mikroautó hátuljába a Chevrolet 2,7 literes lökettérfogatú, 150 lóerős hathengeres boxermotorját szerelték váltóval és hátsó felfüggesztéssel együtt, egy csapásra megtízszerezve a gyárilag mindössze 13 lóerős teljesítményt. Az építők kezdettől fogva küzdöttek azzal, hogy a hátsó tengely mögé szerelt vasmotor miatt borzasztóan farnehéz lett a kocsi, ezért az első lábtérbe ballaszt tettek és a gyorsulási versenyautókon megszokott támasztórudat is használtak.

Ennek ellenére könnyen a hátsó kerekeire lehet állítani az autót, elég annyit csinálni, hogy gázadást követően leugrik a fékpedálról a sofőr. Nagyon óvatosan kell a gázpedált kezelni ahhoz, hogy mind a négy kerék állandóan a talajon maradjon. A rend kedvéért muszáj megjegyezni, hogy az Egyesült Államokban legálisan használható a közutakon a Corsetta, de másfelé gondot jelenthet a forgalomba helyezés.

Internetes árverésen kerestek új tulajdonost a különleges törpének, amelyet a mostani gazdája pár évvel ezelőtt rendbe tett. Újrafényezték a fém/üvegszálas műanyag karosszériát, és nagyszervizt kapott az autó. A licit egészen 20 500 dollárig (5,9 millió Ft) szaladt fel, ami nem sok pénz egy egyedülálló, hatvanas években épített hot rodért.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Klasszikus tuning: 13 helyett 150 lóerős BMW Isetta

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/16-os számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: Bud Spencer filmjárművei
  • Vezettük: Audi Q2, Kia Niro, Alfa Romeo Giulia, Honda NSX, Yamaha XSR900
  • Teszt: Fiat Tipo 1.4, Ford Focus RS
  • Tanácsadó: Defektjavítás
  • Használt: Kozmetikai teendők eladás előtt
Autómotor Piactér