Minden viszonylag gyorsan és gördülékenyen történt. Gránicz Zsolt még nyáron gondolkozott el azon, hogy rendben, szereti a kocsiját, de azért egy picit unja is már a megjelenését. Ez az a pont, amikor még nem venne másik autót az ember, mégis újat szeretne. Végül úgy gondolkozott, maradjon a hűséges 2,0 literes dízel Ford, de kapjon új ruhát, és ha lehet, az autó képességeit is növeljék. Ajánlatkérő leveleket küldött szét a világhálón, amelyek közül a pécsi O.CT tuningcsapaté tetszett meg neki a legjobban, pláne mivel ők még látványtervet is mellékeltek válaszlevelükhöz.

A szedán felépítés külön leckét adott

Akkor csapjunk bele – az autó leutazott Pécsre, ahol elkezdték rápakolni az időközben megrendelt és beérkező holmikat. Így az első lökhárítóra felszereltek egy toldatot, s kapott az autó küszöbidomokat is. A négyajtós változatra amúgy nemigen gyártanak spéci holmikat a tuningcégek, így nem volt könnyű megkomponálni a gépet. Hátsó lökhárítóidom például egyáltalán nincs. Így az eredeti műanyagot alakították át, hogy megmutathassák a sportkipufogóvégeket a világnak.

A jól felszerelt Ford Focus tuningolásakor a karbon- és narancsszínű felületekkel való játék volt a vezérfonal. Ez az utastérben is látszik A jól felszerelt Ford Focus tuningolásakor a karbon- és narancsszínű felületekkel való játék volt a vezérfonal. Ez az utastérben is látszik

A felszereléshez minden új vagy átépített elemet az autó eredeti, fekete színére fújtak. Mindezt nem átgondolatlanságból, hiszen nagyon jól tudták, hogy színt is vált a kocsi, az ok a gyakorlatiasság. Mivel a Focus az új színét fóliaként viseli, szükség volt a fényezésre, mert a fólia jobban tapad a festett, mint a nyers felületre. Így a kocsi tetejét, a csomagtérfedelet és a motorház közepét karbonfóliázták, minden mást a Focus RS narancsszínére hasonlító anyaggal vontak be. Trükköztek is közben, hiszen ráfóliáztak a fényszóróra is, így olyan, mintha lámpamaszkot szereltek volna fel.

A fóliázáshoz leszerelt műanyag díszlécek, jelvények, kiegészítők (például ködlámpafészek) javát VTN-technológiával karbonmintázatúra varázsolták, a legnagyobb így karbonozott darab a hátsó szárny. Igen jól mutat, mintha tényleg az lenne. A hátsó lámpákat (mivel ehhez a típushoz tuningdarabot nem kapni) sötétebbre lakkozták. A kocsi sikerének egyik záloga a beszerelt eredeti LSD Doors ajtózsanérszett. Még annak is tetszik, ahogy az ajtók Lamborghini-stílusban felfelé lendülnek nyitáskor, akit amúgy hidegen hagynak az autók.

Szolid motortuning és narancs-fekete színvarázs

Az autó alá KW Variante 1-es állítható magasságú sportfutóművet építettek. Szerelés közben lefestették a féknyergeket is, felniként pedig a Barracuda Tzunamee modellt választották, 8×18 colos méretben, 225/40-es méretű Pirelli gumikkal. A bicolor felnik nagyot mutatnak a kétszínű kasztnival. Természetesen a motor környékén is történtek változások. Az egyik a szemnek kedves: a motortérben minden mozdítható műanyagot karbonmintázattal láttak el. A fülnek zene a felszerelt Remus hátsó dob morgása, a léleknek meg jólesik az a plusz 30 lóerő és 55 Nm nyomaték, amit az installált Remus Powerizer tuningbox nyújt – ez nem a legolcsóbb megoldás, de nagyon megbízható. Még egy módosítás történt, felszereltek direkt sportlégszűrőt, ha a kipufogás felé már könnyítettek a motor munkáján.

Gránicz Zsolt már díjat is nyert az autóval. Na, nem Alexandrát... Gránicz Zsolt már díjat is nyert az autóval. Na, nem Alexandrát…

Az utastérben finom változtatások történtek. Itt is több műanyag dekorelemet karbonoztak, illetve ízlésesen az autó színére fényeztek – a légbeömlők karimáit, a kormányküllőket. Beszereltek Sparco pedálszettet és készítettek egyedi, naranccsal szegélyezett szőnyeggarnitúrát. A tulajdonos az egész munka megkoronázásaként a csomagtartóba illesztett egy 12 colos mélyhangszóróval ellátott Rainbow ládát a hozzá való erősítővel. Így már összeállt a kép, az autó teljesen új egyéniséget kapott, miközben megőrizte azokat az alapértékeit is, amelyekért a tulajdonosa megszerette.

Felfelé nyíló ajtók és nagy kerekek: kell ennél több? A KW futómű nincs a padlóig tekerve, még lehetne ültetni Felfelé nyíló ajtók és nagy kerekek: kell ennél több? A KW futómű nincs a padlóig tekerve, még lehetne ültetni

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!