A porig ültetett furgon meglepő jelenség, hihetetlen, de napi rohangálós feladatkörben dolgoztatják A porig ültetett furgon meglepő jelenség, hihetetlen, de napi rohangálós feladatkörben dolgoztatják

A kivételes módon tuningolt Opel Combo tulajdonosa, Bara László a foglalkozását tekintve kárpitos. Autó vagy bútor, mind jöhet. Jött is, például egy sarokgarnitúra, amelynek elkészítéséért cserében felajánlottak egy kiszuperált Opel Combót, egy 30 autós futárflotta utolsó megmaradt, eladhatatlanul lelakott darabját. Laci belement az üzletbe, mert kellett egy rohangálós, melós autó, amelybe pakolni is lehet, ha kell.

A dekoráció indította el a lavinát

Mint a legtöbb céges autónál, itt is felmerült, hogy legyen valami cégér a kocsin. Mivel Laci ismerte az Art Aero csapatból Adriánt, aki airbrush-fújással foglalkozik, s többek között ő festette Besenyei Péter műrepülő-világbajnokunk gépét is, a matrica helyett az egyedi festés mellett döntött. El is készült hamar a portré, még egy kárpitvarró tűt is (igazit) odaraktak a lakk alá. Amikor megjött a kész gépháztető, s felrakták a kocsira, Laci nyomban eldöntötte a kollégákkal, hogy ez a kocsi nem maradhat pőre, fel kell teljesen tuningolni.

Bőrvarázs és fadekor. Az alumínium pedálszett a Momótól érkezett Bőrvarázs és fadekor. Az alumínium pedálszett a Momótól érkezett

Négyen estek neki az autónak, gyorsan haladt a munka. Munkaidő után rendre bent maradtak, és faragták az öreg Combót. Új első és hátsó lökhárítókat készítettek rá, például a hátsóba a gyártók által előre szánt, nappali fénynek gyártott LED-füzéreket szereltek, mégpedig tolatólámpaként. Szereztek az első futóműbe egy N-csoportos Corsa A versenyautóból rugókat, amelyek beszerelésével 6 cm-t ültették lejjebb az orrát. Hátul az ültetést félnapi munkával oldották meg: lefordították a merev hátsó hidat, amellyel 10 cm lett az ültetés mértéke! Persze beépítettek kemény lengéscsillapítókat is. Az ültetéstől a kerekeknek gondjuk támadt a kerékdobokkal, így 3-4 cm-t kivágtak a lemezből, no és ki is peremezték a sárvédőket. Angliából érkezett Vauxhall-maszk előre és jelvény hátra, onnan jött a szélvédő alatti rész új műanyag takarója, ez azért kellett, mert Németországban vettek a kocsihoz egykaros ablaktörlő mechanikát.

Twingo rolótető, varrógép és a dögös Maserati nyári felni Twingo rolótető, varrógép és a dögös Maserati nyári felni

Felraktak Porsche-replika tükröket is, típusidegen ötletnek tűnik, de megértjük, ha megtudjuk, mi van még a kocsiban. No de maradjunk egyelőre a külsőnél. Laci arra gondolt, hogy nyitható tető kéne a Combóra. Nem mondta a kollégáknak az ötletet, inkább elment és megvette egy szétbontott Twingo tetejét tetőrolóstul, 20 ezerért. A fémrészt sablonnak használta az Opel tetejének  kivágásához, így a nyitható vászontetőt 3 óra alatt beszabta a kocsiba. Nagy ötlet, és kinyitva 120 km/óráig huzatmentes a belső tér. Emellett már szinte rutinmunka volt a Dodge pick-up hátsó lámpáinak beszabása, az első fényszórók cseréje xenonra, vagy a rendszámtábla LED-es világításának bekötése. Az már csak hab a tortán, hogy folytatták az airbrush felfestéseket a kocsi oldalain is, amiért a változatosság kedvéért egy VW Bogár kárpitozásával fizettek.

Van itt minden, mint a búcsúban

Ideje immár benézni az 1,7 literes Isuzu dízelmotoros Combo utasterébe is. Mindent barna bőrbe húztak, így a beszerelt fűtött-szellőztetett-masszírozós Porsche 924-es üléseket, az oldalkárpitokat, illetve a műszerfalat is. Ami műanyag maradt (ajtóbehúzók, tetőoszlop-takarók, a kormányoszlop burkolata), azt a lapunkban már ismertetett VTN technológiával varázsolták famintázatúvá. Viszont a kormány Angliából érkezett, igazi fakávás OMP. A középkonzolba két monitort építettek be, az alsó adja a tévétuner és a DVD képét, a felső állandóra kötve a hátsó zár helyére szerelt tolatókamera adását közvetíti. A fejegység Kenwood, a tetőbe szerelt erősítő, a mélyláda és az első hangszórószett MacAudio – a tetőt Volkswagen gyári kárpitanyaggal vonták be. A csomagtartót egyelőre szőnyeggel burkolták, de nem sovány a kárpit. A teljes kocsit vastag préselt szivaccsal hangszigetelték, olyan, mint egy süketszoba, s a téli napokon még meleg is.

Itt még csak egy alumínium toronymerevítő jelzi a tuningot... Itt még csak egy alumínium toronymerevítő jelzi a tuningot…

Egyediek a felnik is, Lacit nem kapta el a nagy kerekek divathulláma, inkább az egyedire hajtott. A most a kocsin látható téligumi garnitúrát Fiat Abarth kétrészes versenyfelnikre szerelték (155/65 R14), de nem kevésbé ritka a nyári készlet sem, amely Maserati felni 165/50 R14 gumikkal – a képeken a csomagtartóban pihen egy darab belőlük. A hátsó kerekek alá 1-1 centis nyomtávszélesítő pogácsa került. A kocsin végignézve szinte hihetetlen, hogy csak egy éve van Lacinál, és hogy a lényegi munkával három hónap alatt végeztek. Persze érthetőbb, ha tudjuk, hogy négyen vettek részt az építés bulijában, Lacin kívül kollégái, barátai, nevezetesen Pilinyi Péter, Locsmándi Tamás, Lánczi Zoltán. Persze a barterüzleteknek köszönhetően sok pénzt sem vitt el a projekt – saccolás szerint ha mindent ki kellett volna fizetni, akkor kétmillióba fájna a tuning. A történet természetesen folytatódik, már beszereztek egy turbódízel hengerfejet, turbót és minden alkatrészt a szívómotor átépítéséhez, raktárban vannak a hátsó ajtóba szánt monitorok és megvan a terv, hogy miképp öltöztetik a rakteret alcantarába. Hajrá, fiúk!

Hátul 10 cm az ültetés, csoda, hogy lehet járni az autóval Hátul 10 cm az ültetés, csoda, hogy lehet járni az autóval