Ha a kocsi illegális, akkor a tulaj sem fedheti fel kilétét! Ha a kocsi illegális, akkor a tulaj sem fedheti fel kilétét!

Egyszerű szalonautóból indult, amit 2000-ben vásárolt meg Tibi, első tulajdonosként. Két év múlva kezdte venni hozzá a tuningholmikat, majd 2004-ben összetört a kocsi. Ekkor ismerkedett meg a H&H tuningcsapatból Hetyési Zsoltékkal, akik alaposan megfertőzték őt.

Rögtön el is készült az autóra egy komplett spoilerszett, airbrush fényezés, morcosított gépháztető, s Koni állítható lengéscsillapítókat és sportrugókat (ezek máig az autó alatt szolgálnak) építettek be, míg az utastér sportülésekkel, hifivel és flokkolással gazdagodott.

Szép volt a Corsa, de erős aligha

A Toora felniken gördülő kocsi így nagy sikert hozott a találkozókon, ám az 1,2-es motorból száz lóerőnél többet nem tudtak kihúzni. Tibi ráadásul annyira hajtotta, hogy 60 ezer kilométerrel a gyomrában megadta magát. Így fejlődött tovább a projekt, s az Opel Astra G OPC 2,0 literes turbómotorjának beszerelése volt a megoldás! A beépítést Schubert Laci végezte, közben változtatva is a motoron. A gyárinál nagyobb intercoolert és olajhűtőt szerelt be, teljesen egyedi a szívóoldal a direktszűrővel, elkészült a rozsdamentes, egyedi sportkipufogó-rendszer. A motor két vezérlőt használ, az egyik a motor dolgaival foglalkozik, a másik, az eredeti, a műszerfalat tartja életben. Megoldották a motor felfüggesztését, az Astra-váltó beszerelését, a megfelelő féltengelyeket pedig más Opel modellekből (pl. Calibra) hozták össze. A végeredmény 260-280 lóerő a Corsa könnyű kasztnijában.

Izmosított Astra OPC turbómotor! Izmosított Astra OPC turbómotor!

Az autó végsebessége az ötgangos váltóval 240 km/h, a gyorsulása nehezebb ügy, mert padlógázzal helyben marad a kocsi és elfüstöli a gumikat. Közben a korábban felszerelt spoilerkészletet Tibi eladta egy másik Corsa-rajongónak, a saját kocsi pedig új ruhát kapott. A váci Plasztik készítette az új, széles, a motor igényei szerint formált légbeömlőkkel kialakított első lökhárítót, az új, szellőztetett műanyag gépháztetőt, valamint a hátsó szárnyat és a művészi lökhárítót. Magát a kocsit is rendesen kiszélesítették (Hetyési Zsolték műve), mindent lemezből formálva, a sárvédő kopoltyújától a küszöbökig. Ilyen munkát egész Európában ritkán látni!

Kilincsek, zárak, jelvények eltüntetve. Oldalt minden lemezből készült! Kilincsek, zárak, jelvények eltüntetve. Oldalt minden lemezből készült!

A kocsi így nagyon kerek lett, főképp a látványos hátsó LED lámpákkal, a különleges, egymás feletti dupla kipufogóval, az első xenon-angyalszem fényszórókkal. Felnit is újat kapott a kocsi, mégpedig 7×18 colos OZ Anniversary bicolor kerekeket.

Több sebből vérző áldozat

Sajnos azonban a hatóság is felfigyelt a remekbe szabott kocsira, amely nem ritkán versenyzésre használta az esti aszfaltot. Többször eredtek a gép után, melynek sofőrje mindig kitrükközte a vadászokat, mígnem egy kényelmes autókázás közben fennakadt egy, a rendőrség és a Nemzeti Közlekedési Hivatal emberei által közösen tartott ellenőrzésen. Külön parkolóhelyet kapott, mert látták a szakértők, hogy itt lesz munkájuk. Érvénytelenítették a helyszínen a forgalmi engedélyt, hivatkozva a (méréssel igazoltan) hangos kipufogóra, a szabálytalan rendszámtábla-világításra és az üvegfóliára.

Az első nagy átalakítás során kerültek be a fekete sportülések és a négypontos övek Az első nagy átalakítás során kerültek be a fekete sportülések és a négypontos övek

Tibi úgy gondolta, ezen könnyen segíthet, s elvitte vizsgára a kocsit a felsorolt hibákat kiküszöbölve. Szépen haladt a vizsgasoron, amikor felnyitották a motorháztetőt, majd a vizsgabiztos „ezt jobb, ha nem is látom” felkiáltással le is csukta. Szabálytalan xenonlámpa, gépkönyvben nem szereplő kerék- és gumiméret, átalakított futómű-geometria, nem típuseredeti fék, hiányzó kilincs, elöl-hátul szabálytalan rendszámelhelyezés, idegen kormány. Érdekes, de a karosszéria átalakításáért nem szóltak.

A műszerfal rajzolata is egyedi A műszerfal rajzolata is egyedi

Megkérdezte helyben a hatóság képviselőit, hogy miképp lehet legalizálni a kocsit. A válasz: „ez az autó soha nem lesz hivatalos”. Így azóta tényleg abszolút hobbiautóvá avanzsált a Corsa, Tibi néha előveszi, gurul egyet a kertek alatt, kér rá 3 napos útvonalengedélyt. Van egy illegális csodaautója, ami biztosan biztonságosabb, mint sok elhanyagolt, de vizsgával futó átlagautó.

Kilincsek, zárak, jelvények eltüntetve. Oldalt minden lemezből készült! Kilincsek, zárak, jelvények eltüntetve. Oldalt minden lemezből készült!