Elöl hatdugattyús, vörösre festett féknyergek markolják a 380 mm átmérőjű féktárcsákat. A hátsó fék gyári. Fotó: EMS

OEM+ stílusnak kategorizálja autóját Wallat, aki 2017-ben lett szerelmes az Arteonba, amikor a Genfi Autószalonon bemutatkozott az első tanulmányautó – és már sejteni lehetett, hogy a VW Passat CC utódját látja a nagyközönség. Amint tehette, megrendelte az autót, természetesen a benzines csúcsmodellt választotta a 2,0 literes turbómotorral, 272 lóerővel, chilivörös színben – az ár 69 000 euró volt.

Az érintőképernyő a Golf R kinézetét kapta, a hifi gyári Dynaudio

Marc felállította a tuningprogramot, amelyben az első pont az utastér átépítése volt. Ehhez a neves Neidfaktor céghez vitte a kocsit Halstenbekbe – nem messze Hamburgtól. Ott fekete alcantarából készítettek új kárpitozást az ülésekre, ajtókra, és oda is, ahol eredetileg csak műanyag volt (műszerfal, középkonzol). Sok a steppelt felület, a kocsi színéhez passzolón vörös cérnával varrták a díszöltéseket, és az ülésekbe is szúrtak egy-egy vörös díszcsíkot. A munkából a kormány áthúzása sem maradt ki, amelyre középállásjelzőt is felvarrtak. A belső műanyag betéteket eredeti karbonra cserélték.

Az eredeti üléseket újrakárpitozták, szebbek lettek az ajtópanelek is

A következő állomás 900 kilométerre dél felé várta az Arteont, Felső-Bajorországban, Reinhard Rode tuningműhelyébe, a Werk 2 Automotive-hoz került a kocsi. Itt alakították át a futóművet és a motort. Elektronikusan vezérelt, légrugós KW DDC futóművet szereltek be, a középkonzolon pedig kialakítottak egy kezelési felületet, amelyen a futómű beállításai módosíthatók. Az előre programozott Sport állásban a gyárihoz képest 15 mm-es az ültetés mértéke. Élesítettek a fékrendszeren is, előre nagyobb teljesítményű nyergeket és nagyobb átmérőjű tárcsákat szereltek fel. Az új keréktárcsáit is itt kapta meg az autó, ez a Rotiform RSE 8,5×20 colos szettje, klasszikus dupla küllős dizájnnal, fekete színben. A gumik Michelin Pilot Sport modellek 235/35-ös méretben.

A légrugókkal teljesen az útra fektethető az autó, de csak álló helyzetben

A motortuningra a műhelyfőnök egy elegáns és hatékony megoldást javasolt. Ugyan gyárilag is erős a motor, de bőven van benne tartalék, amit bizony elő kell hozni. Így hát beszereltek nagyobb töltőlevegő-hűtőt, kicserélték a turbó forgórészét, ami így több levegőt szállít. Természetesen új programot írtak az elektronikus vezérlésnek, minek köszönhetően a motor 408 lóerőt ad le. A kipufogórendszernél ráadásul még csak a leömlőt cserélték, a teljes tuning végén 450 lóerőt várnak a négyhengerestől.

A fényezés eredeti, viszont a krómdíszeket feketére fóliázták, és a kipufogóvégek is feketék