Az Egyesült Államokban a köbcentiben hisznek, a Flyin Miata tuningcég a GM 6,2 literes V8-as blokkját építi a japán roadster orrába, a Nagy-Britanniában működő BBR inkább az eredeti konstrukcióból hozza ki a legtöbbet. Most épp a 2,0 literes Skyactiv-blokk számára készítettek egy turbókészletet, amely beépítése után 238 LE (7150/perc fordulaton) és 320 Nm (3250/perc fordulaton) lesz a teljesítmény.

Beépítéssel együtt 4995 fontért adják a Stage 1 névre hallgató készletet, aki inkább saját maga szereli fel a turbót, annak 4395 fontot kell fizetnie a készletért (adó nélkül). A készlet egy TSX30-71R feltöltő köré épül, és minden olyan alkatrész benne van, ami az átépítéshez szükséges. Megtartják például a Skyactiv-technológia számára fontos 4-2-1 leömlőt, egyébként a gyári alkatrészek helyére csavarozhatóak be az új elemek – így később a tulajdonos visszaállíthatja az eredeti állapotot.

Kérdés, miért akarna bárki is megszabadulni az extra teljesítménytől? Megmarad a pörgős karakter, a 2750-6500/perc fordulatszám-tartományban 270 Nm fölött marad a nyomaték, így a rugalmasság is javul, a 0-96 km/h gyorsulási idő 7,3-ról 5,0 másodpercre csökken, a végsebesség elektronikusan korlátozott 250 km/h. Még 2014-ben, egy Mazda3-ason kezdték tesztelni a Stage 1 készletet, így a BBR meggyőződése szerint nem lehet gond a megbízhatósággal, így felár ellenében 12-36 hónap garanciát is kínálnak (az általuk beszerelt készletekre).

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!