Ártatlannak tűnik ez az Alfa GTV - pedig két motor is hajtja! Ártatlannak tűnik ez az Alfa GTV – pedig két motor is hajtja!

Mit csináljon egy szegény Alfa Romeo rajongó, ha hozzájut egy enyhén sérült Alfa 166-hoz, de nem akar megszabadulni a V6-os GTV kupéjától? Arra a legkevesebben gondolnának, hogy készítsenek egy kétmotoros szörnyeteget, úgy, ahogy azt Stephan Lenior tette.

Eredetileg a kétliteres V6-os turbómotor hajtotta az Alfa Romeo GTV első kerekeit, de amikor megszületett az elhatározás a BiMotore átalakításról, háromliteres, 24 szelepes V6-osra cserélték az első motort is. Az átalakítás egyébként meglepően gyorsan ment, hiszen csak az első segédkeret néhány felfogatási pontjának csatlakozását kellett kialakítani a hátsó részben a felesleges alkatrészek eltávolítása után.

Miután helyet csináltak a segédkeretnek hátul, egyszerűen ment a második motor beépítése Miután helyet csináltak a segédkeretnek hátul, egyszerűen ment a második motor beépítése

A motor beépítését követően szigorú fogyókúrára volt szükség, mert a kész alkotás 1820 kg-os saját tömege azt jelentette, hogy csak 35 kg terhelhetősége maradt az olasz kupénak – ez pedig még egy sofőrnek se elegendő. Ahogy az egyedi autóépítés világában az lenni szokott, rögtön az első próbaúton beütött a krach – a hátsó motor megadta magát. Az első motor segítségével ugyan még saját lábán visszament a műhelybe az autó, de ezt követően új V6-os motor után kellett nézni.

Mivel égen-földön nem volt használható, háromliteres V6-os Alfa blokk, egy 3,2 literes motor került alig két órás szerelést követően a hátsó segédkeretbe. A képeken/videókon látható Alfa Romeo GTV műszaki adatai tehát a következőek: 6,2 literes lökettérfogat, 487 lóerő 6200-as percenkénti fordulaton, a maximális nyomaték 577 Nm 5000-nél. A 100 km/órás sebességet 4,5 másodperc alatt futja meg, a 200 km/órás tempót nagyjából 14 másodperc alatt éri el, végsebessége 292 km/óra. Csak így tovább.