A legerősebb közúti Mercedesnek mondja a német Posaidon tuningcég legújabb alkotását, a szerényen csak RS 850+ névre hallgató Mercedes-AMG E 63-ast, amely valójában 1020 lóerős, a maximális nyomatéka 1400 Nm.

Az 5,5 literes V8-as biturbónak kicserélik a forgattyús mechanizmusát, átprogramozzák a vezérlőelektronikát és nagyobb méretű turbókat is kap, teljesen új, kisebb ellenállású a szívósor, egyedi a kipufogórendszer. Fizikailag is meg kell erősíteni a váltót azért, hogy elviselje ezt a hatalmas teljesítményt, ezen kívül még az első-hátsó differenciálmű belsejét is kicserélik.

A teljesítmény növelése csak az egyik része a tuningnak, a másik a tömeg csökkentése. Egyfelől néhány csavarozható karosszériaelemet karbonból készített darabra cserélnek, de ennél sokkal nagyobb megtakarítást jelent, hogy megszabadulnak a hangszigeteléstől meg úgy nagyjából mindentől, ami az utastér hátsó részében található. A két első ülést a C63 Black Series-ből veszik át, ez ülésenként (!) 40 kg-os megtakarítást eredményez.

A Posaidon E63 RS850+ 2,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-s sebességre, és elektronikusan kell 368 km/h-ban korlátozni a csúcssebességét – hagyományos felnire csak olyan abroncsokat árulnak, amelyeknek 350 km/h a sebességindexe. Természetesen a fékrendszert is átépítik, elöl 420×40 mm-es, hátul 360×32 mm-es karbon-kerámia tárcsákat használnak. A Comand rendszert is módosítják, a gyári navigációba a Posaidon saját fejlesztésű traffipax-előjelző alkalmazását integrálják.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!