A LeMans-i 24 órás verseny alkalmával mutatta meg legújabb kabrió-átépítését a Brabus, amelynél  azért kell elektronikusan 350 km/h-ban korlátozni a végsebességet, mert egyszerűen nincs olyan abroncs, amely ennél nagyobb tempót elviselne.

Hatalmas teljesítményre van szükség ehhez a tudáshoz, ennek megfelelően igen komolyan belenyúltak a Mercedes-AMG S 63 Cabriolet 4Matic-ot hajtó 5,5 literes V8-as biturbóba. Hosszabb löketet biztosít a Brabus főtengelye, megnövelik a furatot is, így 5461-ről 5912 köbcentire emelkedik a lökettérfogat, a hengerfejeket is átalakítják. A motorháztetőbe vágott nyílásokon keresztül szívja a levegőt a motor, a karbonból készített légszűrőházak öblösebbek a gyárinál. Nagyobb méretű turbófeltöltőket kap a motor, a rozsdamentes acélból készített kipufogó kezdettől fogva 75 mm átmérőjű, és három üzemmódja is van a pillangószelepnek. A normál és a sport állásban hangosabb a szériánál, a hazaérkezés módban viszont csendesebb – ennek leginkább a szomszédok örülnek majd.

A motor teljesítményét a tartósság miatt korlátozni kell, próbapadon 850 LE/1450 Nm az 5,9 literes biturbó tudása, de a hajtáslánc épsége miatt a motortérbe már 850 LE/1150 Nm teljesítménnyel kerül – a maximális nyomaték 2500-4500/perc között mérhető. A Brabus 3 év/100 000 km garanciát vállal a motorra és a hajtásláncra. A tulajdonos 3,5 másodperces 100-as, 9,4 másodperces 200-as sprintnek örülhet, a csúcssebesség a korábban említett 350 km/h. A nagy sebességű stabilitás javítására szélcsatornában optimalizált karbon légterelőket kap az autó, amelynél a légrugózás átprogramozásával 15 mm-rel csökkentik a hasmagasságot.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!