Rod Emory édesapja segítségével már 14 éves korában egy Porsche 356 felújításába fogott, majd miután 16 évesen megszerezte a jogosítványát, versenyzésre is használta autóját. Szóval nem mai keletű a szerelem, amelyet 1996-ban megalapított Emory Motorsports nevű vállalkozása visz tovább. Vállalja 356-os és egyéb, korabeli Porschék javítását, felújítását és karbantartását (versenyeztetés) is, de az igazán különleges tuningtól se riad vissza.

Az Outlaw néven kínált autók közös vonása, hogy azoknál nem a tökéletes megjelenésre törekednek, azaz ha a kedves ügyfél nem kéri külön, meghagyják a karosszérián az évtizedek alatt összegyűjtött apróbb sérüléseket. Persze a korróziót minden esetben eltüntetik és megerősítik a felépítményt is – a kupénál egyszerű bukókeretet is lehet kérni, de vannak „rejtett” erősítések is, amelyeket a kabrió vagy Speedster karosszériáknál is alkalmaznak.

Az igazán nagy átalakítás azonban a motortérben történik, a 2,4 literes (lehet kérni nagyobb hengerekkel is…) 4 hengeres boxermotor blokkja egy 911-es (964, az utolsó előtti léghűtéses modell) Porschéba épített 3,6 literes 6 hengeresként kezdte meg életét, csak azt szétfűrészelik, és a középső hengerpár nélkül hegesztik össze, száraz karteres olajozást és Weber 48 IDA karburátorokat kap. Az eredmény 185 LE/233 Nm-es teljesítmény és 7000/perces leszabályozási fordulatszám.

Ahhoz, hogy az eredetileg legfeljebb 130 lóerős teljesítményre kitalált Bogár-leszármazottnak a vezetése élvezetes és biztonságos legyen, a lengőtengelyes hátsó felfüggesztést egy korai 911-esből származó független felfüggesztésre cserélik ki. Meglepő módon megtartják a gyári féktárcsákat, mert azok megbirkóznak a nagyobb igénybevétellel is, azonban a főfékhengert lecserélik kétkörös darabra.

A teljesen a megrendelő elképzelései szerint készülő Emory Porsche 356 Outlaw megépítése legalább 18 hónapot vesz igénybe, anyagilag alaphangon 175 000 dolláros (50 millió Ft) megterhelést jelent, de a számla könnyen akár 350 000 dollárra (100 millió Ft) ugrik, ha igazán különleges igényeket kell teljesíteni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Hozzászólások