Sötét lovag: marcona feketében lép a nagyközönség elé a 800-as

A Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ az alapja az egyszerűségében csak Brabus 800-as névre keresztelt modellnek. A német tuningcég ősi hagyományai szerint a számjelöléssel a teljesítményre utal, ami ebben az esetben potom 800 lóerő. Ehhez hasonlóképp impozáns nyomatékállomány, mégpedig 1000 Nm társul. Az országúti vadállat 2,9 másodperc alatt végez a 0-100-as sprinttel, a sebességmérő mutatója pedig 315 km/óránál áll meg – a gumikra való tekintettel elektronikusan korlátozva.

A tuningcég 3 év vagy 100 000 km garanciát vállal a felsrófolt motorra

A GT 63 S motorja 4,0 literes, V8-as, biturbó erőforrás. Erről a tuningcég leszerelte az eredeti turbókat és két nagyobb kapacitású darabbal váltotta fel. Módosították a szívóoldalt is, az elektronikusan felügyelt töltőnyomás csúcsa 1,6 bar lett. A felügyeleti szoftvert integrálták az új motorvezérlésbe, amely a PowerXtra B40S-800-as kódnévre hallgat. Érdekesség, hogy ez a szoftver Plug&Play megoldású, tehát alváltozatai a szerkezetükben nem módosított motorokon is alkalmazhatók. Az átlényegült motor tehát 161 lóerővel combosabb a gyári, már alapvetően kiélezett verziónál, míg a nyomaték 100 Nm-rel nőtt. Legnagyobb teljesítményét 6600-as, legnagyobb nyomatékát pedig 3600-as percenkénti fordulaton szállítja a „felfújt” V8-as. A fokozott teljesítmény kiaknázásához a sebességváltó vezérlését is módosították. A kilencfokozatú szerkezet sportosabb hangolást és ergonomikusabb váltókart kapott.

Mindent újrakárpitoztak, az alupedálok és a kormány középállás-csíkja magától értetődik. A hátsó traktusban is sportos az utazás

Hogy szépen daloljon a 800 paripa, fojtószelep-vezérlésű rozsdamentes sportkipufogót szereltek a kocsi alá. A rendszer a szupercsendes „coming home” üzemmódot is tudja, ahogy értelemszerűen a brutális hangnyomású „sport” hangzást is. A kipufogóvégek titán-karbon műremekek, 90 mm átmérővel. A látványért és a jobb leszorítóerőért, valamint a több hűtőlevegőért aerodinamikai elemeket is felszereltek a kocsira – persze mindegyik könnyű karbonból készült. Az elemeket nyersen lakkozva hagyták, így jobban mutatnak, főképp a demoautó feketéjével.

Új felnikreáció, hatdugattyús féknyereg, perforált tárcsával

Előre 10,5×21, hátra 12×22 colos kerekeket tettek fel az új Monoblock Z, tízküllős „PLATINUM EDITION“ kiadásból. A gumik 275/35 és 335/25-ös méretűek. Hogy még jobban mutassanak az új felnik, az elektronikus felfüggesztést is „meghekkelték”, így átlag 25 mm-rel ültették lejjebb az autót a korábbi, gyári beállításhoz képest. Az utastérben sem maradt nyomtalan a Brabus munkássága. Nagyon finom bőrből és alcantarából szabtak új kárpitozást, a díszítéshez pedig nemes fát és karbont használtak.

Hátra nagyobb, 22 colos papucsok kerültek