Ültesd porig, fóliázd le, csavarozz rá nagy felnit alulméretezett gumikkal – körülbelül ez a mai tuningdivat receptje, ami alapján az autók java készül. A fejlődési irány alakulásának kulcsa, hogy leáldozott a túl nagy műanyag idomok divatja, a cél a gyárias jelleg őrzése. Ez könnyít is azok dolgán, akik a kocsijukkal játszanak, ugyanakkor nehezít is, hiszen igazán egyedit csak több jó ötlet kombinációjával lehet alkotni.

Az utastérben nem sok minden változott, a gyári bőrkormány újdonság, de még az előző tulaj szerelte bele. Fotó: Dombóvári Mihály Az utastérben nem sok minden változott, a gyári bőrkormány újdonság, de még az előző tulaj szerelte bele. Fotó: Dombóvári Mihály

Első blikkre talán azt hinnék, hogy ez a Škoda Octavia is egy mai tuningolt tucatautó. Azonban a képlet nem ilyen egyszerű, ami elsőre nem feltűnő, amiatt később a szemlélő a homlokára csap: „Hogy erre nem jöttem rá!”. Az autó csak gyanús, más, mint a többi, főképp céges Octavia. Imi két éve vásárolta a kocsit, amelynek motorja 1,9-es dízel. A srác meglehetősen kedveli a Škodákat, otthonosan is mozog a cseh márka világában. A 105 lóerős dízel kapott egy chiptuningot, így a teljesítménye közel 140 lóerő, a nyomatéka 250-ről 300 Nm-re nőtt.

Módosított típusjelzés... Módosított típusjelzés…

Határozott ültetés, nagy felnik, bitang gumik

Egyértelmű volt, hogy a kocsi nem maradhat a „magasban”, úgy túl sok útvonalon lehet normális tempóban haladni. Ez a tuningközösségekben elfogadhatatlan! Kikerültek a gyári rugók és lengéscsillapítók, a helyüket állítható magasságú Bilstein szett vette át, amely koppig lecsavarva dolgozik. Imi azt sajnálja, hogy a keménység nem állítható, mert néha jól esne, ha kevésbé rázna. Ugyanis a rugózási komfortot tovább rontotta 8×19 colos német Audi-replika felnik felszerelésével – ez ugye nem éppen az Octavia dízel mérete. A kerekekre 215/35 R19-es gumikat feszítettek – rázós ügy.

Audi felnik, rózsaszín belső peremmel Audi felnik, rózsaszín belső peremmel

De lássuk a szigorú megjelenést, amelynek csak egyik eleme a lapos kúszás a nagy kerekeken. Imi a lámpákat szétszedte, és a krómozott részeket feketére fújta. A hűtőmaszk és a jelvény is követte a fekete vonulatot, de itt fóliával dolgozott: mint mondta, a Škoda-jelvényekről két év után úgyis lehámlik a króm, mintegy jelezve a garanciaidő végét. Matt a két hátsó index is, a ködlámpák, valamint a tükör-oldalvillogók pedig pink fóliába öltöztek. A mély rózsaszín visszatérő elem a kocsin, Imi a nagy felnik belső peremét is ilyenre festette, küzd is a felnitakarítással rendesen. Szerzett első-hátsó Octavia RS lökhárítókat az autóra. Az elsőről eltüntették a fényszórómosók kis ablakait, a hátsóról pedig a prizmákat. Így átalakítva fényezték a ritka pálmazöld színre és kerültek fel a kocsira. Ezután már csak a ma szokásos matricabombák kerültek fel az ablakokra, főképp a hátsóra, valamint kis gegként azonos betűtípussal az Octavia típusnév elé odakerült a „PORN” szócska, így össze elehet olvasni, és kiderül miért lelkesedik…

Szigorú lett az Octavia, a pálmazöld szín jól áll neki Szigorú lett az Octavia, a pálmazöld szín jól áll neki

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!