Noha már alaphelyzetben is igen izgalmas kisautó a Volkswagen Polo R, a német Wimmer Rennsporttechnik Solingen nevű tuningcég úgy gondolta, még bőven lehet fokozni ennek a tudását – ráadásul úgy, hogy az megmarad rendszámos, közúton is használható autónak.

Fotó: Jordi Miranda Fotó: Jordi Miranda

A szériaállapotában 220 LE/350 Nm teljesítményű 2,0 literes TSI turbómotort a 10 200 euróért kínált Phase IV teljesítménynövelő készlettel látja el, ami új turbófeltöltőt, módosított szívósort, 6 bar nyomáson dolgozó benzinpumpát, módosított befecskendező-pumpát, sportkatalizátort és egyedi gyártású rozsdamentes acél kipufogórendszert tartalmaz, amiben még egy pillangószelepnek is jutott hely – gombnyomásra szabályozható a hang -, és persze a motorvezérlést is átprogramozták.

Mindennek eredménye 420 LE és 480 Nm, ami a korábbi 6,02 kg/LE-ről 3,15 kg/LE-re javítja a tömeg/teljesítmény arányt, és a német autópályán száguldozóknak fontos információ, hogy az elérhető csúcssebesség 243-ról 280 km/h-ra emelkedik. A teljesítménynövelés mellett 215/40 R17-es abroncsokkal szerelt 8×17-es OZ-felniket (1990 euró a szett) és állítható KW-felfüggesztést (1669 euró) tette teljessé a Wimmer a Volkswagen Polo R átalakítását.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!