Sallangmentes vezetői környezet, egyértelmű kezelhetőség. A sebességlimit-táblák felismerése hasznos opció. Fotó: Hilbert Péter és Szabó Róbert
Sallangmentes vezetői környezet, egyértelmű kezelhetőség. A sebességlimit-táblák felismerése hasznos opció. Fotó: Hilbert Péter és Szabó Róbert

2012-ben már járt nálunk Hyundai-újdonság hosszú távú teszten, az akkor friss i40-es kombit egy esztendőn és mintegy 40 ezer kilométeren át vallattuk. Hasonló sors vár most a dél-koreai márka tavaly szeptemberben debütált és azóta villámkarriert befutott szabadidőautójára, a Tucsonra is. A csehországi Nosovicében készülő SUV bizony pofás darab, Európában, az európai vásárlóközönség ízlése szerint tervezték, a kuncsaftok pedig valósággal megőrülnek érte! Bemutatkozása után három hónap alatt több mint 85 ezer megrendelés érkezett rá, idehaza pedig azóta 1364 példány állt forgalomba (idén 1067 db).

Hosszú, több száz kilométeres menetek során is kényelmes az utastér, a hátsó támlák (60:40) több fokozatban is dönthetők
Hosszú, több száz kilométeres menetek során is kényelmes az utastér, a hátsó támlák (60:40) több fokozatban is dönthetők

Az IX35-ös utódja tudatos piackutatás és körültekintő fejlesztés eredménye. Vonásain abszolút érződik, hogy – szemben az előddel – minden tekintetben a kontinensünkön trendi ízlésvilágot követi, ázsiai túljátszottság nincs, simán belepasszol a divatos SUV-utcaképbe. Magas, markáns frontrésze, széles és lapos lámpatestjei és a kasztni törésvonalai szép karaktert szabnak neki, ahogy belül is szélsőségektől mentes az infópult, s megnyerő az atmoszféra. Helykínálata négy felnőtt számára biztosít kényelmes utazást, a bútorzat klasszul variálható, s bár az anyósülés támlája nem buktatható le az ülőlapra, a szállítókapacitás is rendben van. A kiszemelt tesztpéldány konfigurálásánál az importőrrel egyetértésben a Go! Plus csomagra voksoltunk, a hajtásláncnál pedig a 2,0 literes dízelből az erősebbik (HP), 185 lóerős motorra és a hatfokozatú automatikus sebességváltóra esett a választás – ez a kombináció egyébként kizárólag az intelligens 4WD összkerékhajtással létezik. Az izomzat és a tálalás tehát megfelel a kategória élvonalában honosnak, a modell nullrevíziója után pedig bele is vágtunk a közös munkába.

A raktérpadló alatt teljes méretű pótkerék lapul – ez is a Go! Plus csomag része
A raktérpadló alatt teljes méretű pótkerék lapul – ez is a Go! Plus csomag része

A Tucsont korábban már teszteltük a 177 lovas, 1,6-os, turbós benzinessel (T-GDi) és a mostanival megegyező kivitelben is. A csúcsdízel akkor 8,4 literes tesztátlaggal zárt, míg most, mintegy 14 ezer kilométer megtétele után 6,7 liter az átlag. Ez kifejezetten jó eredmény, s bár a mindennapi ingázások igencsak szaporítják a városi kilométereket, arra is ügyelünk, hogy az országúti és az autópályás szakaszokból is megfelelő dózis jusson. Tényleg hosszú, változatos körülményekkel teli futásra rendezkedtünk be: a kezdetek igen biztatók, de rövidesen jön a téli műszak, amikor a 4WD hajtásra is komolyabb szerep hárul majd. Kíváncsian várjuk!

Az utolsó percek a nullrevízión. A Tucson népszerű típus, egy év alatt csaknem másfél ezer állt forgalomba hazánkban!
Az utolsó percek a nullrevízión. A Tucson népszerű típus, egy év alatt csaknem másfél ezer állt forgalomba hazánkban!

Tetszett
• forma, minőség
• helykínálat
• menetdinamika
• fogyasztás

Nem tetszett
• nincs start/stop rendszer
• korlátozott körkilátás

Összegzés
Figyelemfelkeltő, de hivalkodástól mentes autó a Tucson. A legerősebb dízel az automatikus sebességváltóval már a 10 milliós ársávban tanyázik, ezzel együtt remek ajánlat a piacon. Külön öröm a gazdag felszereltség.

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD A/T
Összlökettérfogat: 1995 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 136 kW (185 LE) 4000/perc
Max. nyomaték: 400 Nm 1750-2750/perc
Hossz./szél./mag.: 4475/1850/1660 mm
Tengelytáv: 2670 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1608/1620 mm
Fordulókör: 10,8 m
Tömeg/teherbírás: 1615/635 kg
Csomagtér: 488-1478 l
Üzemanyagtank: 62 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,5 s
Max. sebesség: 201 km/h
Város/országút/vegyes: 8,0/5,6/6,5 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,7 l/100 km
CO2-kibocsátás: 170 g/km
A modell alapára: 5 799 000 Ft (1.6 GDI, 132 LE)
A tesztelt verzió ára: 10 549 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!