A downsizingból egyetlen kategória sem maradhat ki, manapság már arra sem kapjuk fel a fejünket, ha egy középkategóriásban 1,4 literes motor dolgozik. Ehhez képest a Mazda egészen másképpen válaszol a kor kihívásaira, hiszen kis hengerűrtartalmú feltöltött benzines hiányában egy 2,5 literes atmoszferikus erőforrást kínál alternatívaként az izmosabb motorra vágyóknak. Papíron semmi extrát nem nyújt a Skyactiv blokk, feltéve, ha leszámítjuk a szokatlanul magas, 13:1-es sűrítési arányt, a 192 lóerő és a 256 Nm miatt egyértelmű, hogy nincs „túlhúzva”. A gyakorlat azonban meglepetéssel szolgál: hiába beszélünk szívómotorról, nagyon nyomatékosnak érezzük, ráadásul könnyedén pörög fel és energikusan gyorsítja az autót. Ha mindehhez hozzávesszük, hogy a 2,5-ös motorhoz alapáron járó hatgangos automata váltó gyorsan, tökéletes ütemben cserélgeti az áttételeket, az is nyilvánvalóvá válik, hogy nem kell feltétlenül 8 vagy 9 fokozat és duplakuplungos szerkezet egy váltó jeles bizonyítványához. Mindemellett a csupán 1440 kg-os tömeg is érzékelteti, hogy a Mazda minden területen lejjebb akarta szorítani a fogyasztást, de a 6,9 literes tesztátlag ezzel együtt bravúros. Talán nem véletlen, hogy az idén áprilisig eladott 6-osok 44%-a (!) volt benzines (2.0, 2.5) verzió…

Síri csend: hatásosabb rezgéselnyelő és zajcsillapító anyagokat használnak a faceliftes 6-osnál. Fotó: Hilbert Péter Síri csend: hatásosabb rezgéselnyelő és zajcsillapító anyagokat használnak a faceliftes 6-osnál. Fotó: Hilbert Péter

A modellfrissítés során a Mazda a jól bevált faceliftes „szokását” alkalmazta: módosítottak a futóművön és hatékonyabbá tették a hangszigetelést, ennek ellenére a rugózási komforton még mindig lenne mit csiszolni. A 6-os sima útfelületen tényleg élvezetesen vezethető a precíz kormánnyal és a feszes futóművel, de a magyar valóságban jobban jönnének a puhább gátlók. Van azonban olyan újítása a 6-osnak, ami piactól és országtól függetlenül fontos és ajánlható. A CX-5-össel együtt az új 6-os a Mazda első modellje, mely megkapta a márka full-LED-es fényszóróját. Az hagyján, hogy nagyon látványos a nappali fény és az egész lámpatest, de a fontos az, hogy a szembejövőt vakítás nélkül „körbevilágítja” az adaptív fényszóró oldalanként négy, nagy fényerejű diódája. Több full-LED-es fényszóróval ellentétben itt nem éles a fény/árnyék határ, vagyis kevésbé fárad a szemünk sötétben. Emellett a head-up display, a fáradtságfigyelő és a számos radaros és kameraalapú vezetéstámogató rendszer (sávtartó, hátsó keresztirányú forgalomfigyelés) mutatja, hogy a Mazda erre a területre is nagy hangsúlyt helyezett. Kisebb figyelmet fordítottak ugyanakkor a belső látványossá tételére, de jó hír, hogy a 6-os is megkapta az MZD Connect fejegységet, amely álló helyzetben érintőképernyővel is kezelhető. Érdekes, de annyira remek a tekerőgombos kezelés, hogy csak a próba kedvéért használtam néha a képernyőt. A navigáción egyébként a magyar fejlesztésű iGo rendszer fut, amelynek térkép-adatbázisához három éven át jár ingyenes frissítés.

A 6-os az első Mazda, melyhez hátsó ülésfűtés is elérhető! Átlagos méretű a csomagtartó A 6-os az első Mazda, melyhez hátsó ülésfűtés is elérhető! Átlagos méretű a csomagtartó

Ami a helykínálatot illeti, nem tud bravúrral szolgálni a 6-os, a hátsó lábtér inkább csak átlagos a kategóriatársakhoz viszonyítva, ahogyan az 522 literes csomagtér sem kiemelkedő a kombik mezőnyében. Persze négy felnőttnek minden körülmény között kényelmes a 6-os, és az enyhén feszes tömésű ülések is komfortosak. A 2,5-ös motorral ellátott 6-os kombi csak gazdag felszereltséggel érhető el (Revolution Top és Revolution Top SD). Vagyis a 9,7 millió forintos árban már benne vannak a LED-es fényszórók, a navigáció és a bőrülések is.

A szegmens egyik legközvetlenebb autója a 6-os, a kormányzás nagyon precíz A szegmens egyik legközvetlenebb autója a 6-os, a kormányzás nagyon precíz

Tetszett
• takarékos, erős motor
• remek automata váltó
• vonzó forma
Nemtetszett
• még mindig nem eléggé komfortos a futómű
• könyöktámasz kialakítása
• csomagos felszereltségek

Összegzés
Bár a beltér designja egyszerű néhány konkurenséhez képest, és a rugózás is lehetne jobb, összességében nagyon érett, jól átgondolt autó a frissített 6-os. Ebbe a felszereltségbe és hajtásláncba még a szőrösszívűek is nehezen tudnak belekötni…

Mazda6 Sportkombi G192
Összlökettérfogat: 2488 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 141 kW (192 LE) 5700/perc
Max. forgatónyomaték: 256 Nm 3250/perc

Hossz./szél./mag.: 4805/1840/1475 mm
Tengelytáv: 2750 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1585/1595 mm
Fordulókör: 11,8 m
Saját tömeg/teherbírás: 1440/600 kg
Csomagtér: 522/1648 l
Üzemanyagtank: 62 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,9 s
Max. sebesség: 220 km/h
Város/országút/vegyes: 8,6/5,1/6,4 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 150 g/km
A modell alapára: 7 399 900 Ft (Sportkombi G145)
A tesztelt verzió ára: 9 699 900 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!