Kicsivel több, mint öt évvel ezelőtt, a Frankfurti Autószalonon debütált a japán középkategóriás modell második nemzedéke. A forma jól célzott ütést vitt be a konkurenciának, de a sportos vezethetőség és a hatalmas helykínálat is sok kuncsaftot szerzett a Mazdának. A 2010-es modellfrissítéssel vált igazán érett modellé, hiszen amellett, hogy a vásárlói visszajelzésektől vezérelve kicsit puhább lett a futómű, több újítás is bekerült az autóba (kanyarkövető bi-xenon fényszórók, visszagurulásgátló és sávváltást segítő rendszer).

Nyilvánvaló, hogy ami két évvel ezelőtt nagy sláger volt, az manapság már nem nagy szám, a kategória friss darabjaihoz jóval több extra rendelhető, de a kifutó 6-ost nem ezért lehet szeretni.

Élénken viselkedik a 2,2-es dízelmotorral

Többek között a helykínálatot illetően nagyon erős a középkategóriás Mazda. Itt nincs kupésan lejtő tetőív vagy egyéb szemrevaló formai megoldás, ami csökkentené a fejteret, a 4755 mm-es hosszúság miatt pedig hátul is terebélyes a lábhely. Az ötajtós verzió ráadásul nagyon jól pakolható, 510 literes csomagtérrel rendelkezik – ez a kombikat leszámítva még mindig nagyon jó érték a kategóriában. Emellett a számos ügyes rekesz és a komfortos ülések is jó pontot jelentenek, utóbbi miatt a 6-os igazán kellemes utazóautó.

Itt azért látszik, hogy kifutó modellről van szó Itt azért látszik, hogy kifutó modellről van szó

Ha jobban szemrevételezzük a belsőt, látszik, hogy nem a legfrissebb modellel van dolgunk, de objektíven nézve – a néhol nem igazán igényes anyagokat leszámítva – csak amiatt tudunk belekötni a 6-osba, hogy nincs USB-csatlakozó, s hogy a hátsó sorból hiányzik a szellőzőrostély. Erre az autóra azonban abszolút igaz, hogy a vezetőnek van a legjobb dolga, mert olyan pontosan kapcsolható sebességváltóval, jól eltalált futóművel és direkt kormányzással rendelkezik, amire még a prémiummárkák közül is sokan ácsingóznak. A rövid úton járó váltó határozott kezet kíván, a futómű még éppen annyira feszes, hogy ne menjen a kényelem rovására, a kormány pedig az autó méretét és kategóriáját meghazudtolva sok visszajelzéssel szolgál. Egyedül a kemény kuplung rontja az összképet. Városi araszoláskor szívesen elcserélné a vezető egy másik szerkezetre…

A holttérfigyelő alapáron jár a GTA-változathoz A holttérfigyelő alapáron jár a GTA-változathoz

Egyébként nem kell sokat csúsztatni a kuplungot, a 163 lóerős dízel nagyon nyomatékos. Ez a motor a 2,2-es dízelcsalád középső tagja (van még 129 és 180 lóerős változat), amelyre nem mondanám, hogy a leghalkabb négyhengeres gázolajosok közé tartozik, de lármája a hidegindítást leszámítva abszolút elfogadható. Pozitívuma, hogy egészen jól bírja az alacsony fordulatot, majd 1800 körül megfeszül és nagy elánnal tol 3000-ig – e fölé már nem érdemes pörgetni, mert az ereje helyett csak a hangja nő. A 360 Nm-es nyomaték magabiztosságot ad előzéseknél és egyéb, sietős forgalmi szituációkban, ráadásul a hatgangos manuális váltó áttételezése nem túl hosszú, ezért az utolsó fokozatban is tisztességesen gyorsít. A dinamika fényében teljesen elfogadható a 6,9 literes tesztfogyasztás, pedig nincs startstop automatika vagy a fékezési energiát hasznosító generátor.

A helykínálat elöl-hátul kifogástalan a középkategóriás Mazdában A helykínálat elöl-hátul kifogástalan a középkategóriás Mazdában

A 163 lóerős dízel itthon kizárólag GTA-felszereltséggel érhető el, ami többek között bi-xenon fényszórókat, kulcs nélküli indítást, holttérfigyelőt és szövet-bőr üléseket is tartalmaz. A kifutó modellt 750 ezer forintos árelőnnyel kínálja a Mazda, ami a tesztelt modell esetében igen versenyképes, 8 529 900 forintos árat jelent.

510 litertől egészen 1,7 m3-ig bővíthető a 6-os raktere 510 litertől egészen 1,7 m3-ig bővíthető a 6-os raktere

TETSZETT
– közvetlen kormányzás
– pontos váltó
– helykínálat
– akciós ár

NEM TETSZETT
– komor belső
– nincs USB-csatlakozó és hátsó szellőzőrostély

ÖSSZEGZÉS
Bár a kor már látszik a 6-oson, teljesen nyilvánvaló, hogy még tartja a lépést a frissebb modellekkel, miközben a futómű és a kormányzás tekintetében az egyik legjobb.

Mazda6 2.2 CD163 GTA Sport
Összlökettérfogat: 2183 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 120 kW (163 LE) 3500/min
Max. nyomaték: 360 Nm 1800-3000/min

Hossz./szél./mag.: 4755/1795/1440 mm
Tengelytáv: 2725 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1555/630 kg
Csomagtér: 510 l
Üzemanyagtank: 64 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,2 s
Maximális sebesség: 212 km/h
Város/országút/vegyes: 6,9/4,5/5,4 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 142 g/km
A modell alapára (1.8 TE Sedan, 120 LE): 5 499 900 Ft
A tesztelt verzió ára: 8 529 900 Ft

Fotó: Hilbert Péter

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért