Egyes Ford modellekből az eladott autók 70-80%-a csúcsfelszereltséggel és -motorral kerül értékesítésre, szóval van igény arra a luxusra, ami a Vignale nevű almárka jellemzője. Az első autó a Mondeo alapján készül, és nagyjából 1,5 millióval kerül többe a hozzá mérhető tudású, de hétköznapi verzióhoz képest.

Bőr borít mindent, a minta a hűtőrácsét idézi az üléseken. Sokkal gazdagabb a felszereltség, mint az egyszerű Mondeo esetén. Fotó: Hilbert Péter Bőr borít mindent, a minta a hűtőrácsét idézi az üléseken. Sokkal gazdagabb a felszereltség, mint az egyszerű Mondeo esetén. Fotó: Hilbert Péter

Ezért a pénzért egyedi hűtőrácsot, annak mintáját utánzó bőrkárpitot és bőrborítású műszerfalat kap a kedves ügyfél, no meg sokkal több krómot az autó külsején, és néhány extra szolgáltatást. Utóbbiak között van a 0-24 órás telefonos ügyfélszolgálat, hogy javításkor ingyenes csereautót kap a kuncsaft, vagy épp hozom-viszem szolgáltatással intézik el a karbantartást, a garanciaidő (2+3 év/150 000 km) alatt pedig havi 1 ingyen autótakarítás is jár – nem az összes márkakereskedésben, csak a Ford Store-okban, ahol a Vignale típusokat árulják.

Hátul passzentos a fejtér, amiben a tetőablak is ludas Hátul passzentos a fejtér, amiben a tetőablak is ludas

Fontos eltérés a normál Mondeóhoz képest, hogy amíg annál alapáron ötajtós a karosszéria, a Vignale a hibridnél is használt négyajtós, lépcsős hátú kasztnit kapja. Itt kisebb nyíláson át kell pakolni a csomagteret, nincs hátsó ablaktörlő, és a zsanérok is rengeteg helyet rabolnak a térből. Aki jól használható Vignale Mondeót akar, annak a kombi karosszéria az alternatíva. Meglepő módon az extrák között biztonsági rendszereket is találunk, a holttérfigyelő (152 000 Ft) vagy a koccanásgátló (60 000 Ft) is feláras, ami az alaphangon is 11 millió feletti vételár és a prémiumpozíció ismeretében érthetetlen. A Vignale weboldalán konfigurátor, vagy előre összeállított példák segítik a választást.


Feltételes mód – Ford Mondeo 2.0 Ecoboost teszt

A Mondeo kifinomult a 240 lóerős turbómotorral, de nagyon benzinespártinak kell ahhoz lenni, hogy valaki erre voksoljon. Amíg nem kezd zavaróvá válni, hogy a 70 literes üzemanyagtartály ellenére a szintjelző mutatója gyorsan szalad lefelé (10-12 literes átlagfogyasztással kalkulálhatunk), örülhet a vezető a csendes és alacsony fordulaton is nyomatékos motornak és a lágy kapcsolásoknak – már nem duplakuplungos, hanem, hagyományos, hatfokozatú automata cserélgeti az áttételeket. Csakhogy a 240 lóerőből jó párat le lehetne tagadni, a komoly teljesítmény ellenére messze van a sportostól ez a változat is, inkább csak egy, a megszokottnál nagyobb erőtartalékokkal rendelkező, rugalmas utazóautóként tudnám jellemezni – a 0-100-as sprint 7,9 szekundumot vesz igénybe. Azt viszont meg kell hagyni, hogy a Ford ezúttal is eltalálta a futóműhangolást és a kormányzást, hiszen annak ellenére, hogy egy méretes kocsiról van szó, nagyon közvetlennek érezni. A 240 lovas verzió ötajtós karosszériával 10 285 000 Ft-ot kóstál, ami annak fényében nem igazán versenyképes, hogy a 2,0 literes, 210 lovas biturbó-dízel (PowerShift váltóval) 10 320 000 Ft-tól hazavihető. Utóbbi dinamikája hasonló, fogyasztása és hatótávolsága viszont egy másik történet. Miklós-Illés Kálmán

Az ötajtós kialakítás praktikus, és a csomagtér kapacitása 25 literrel nagyobb, mint a szedán esetében Az ötajtós kialakítás praktikus, és a csomagtér kapacitása 25 literrel nagyobb, mint a szedán esetében


A 2,0 literes, 240 lóerős benzines turbómotor a sportos megjelenésű Mondeóban karcsúnak tűnik, a Vignale esetén ez annyiból nem zavaró, hogy nem a száguldásról, hanem az eleganciáról szól; sietni már csak azért is nehéz, mert az első kerekek könnyen kipörögnek, és ilyenkor leszabályoz az elektronika. A hatfokozatú váltó finoman kapcsol, nem is nagyon kell a kormány mögötti fülekkel beleszólni a választásba, hiszen még több fokozatot visszaléptetve sincs érdemi motorfékhatás. A fogyasztás inkább a 240 lóerőt, és nem a tényleges tempót tükrözi. Alternatívaként egy- vagy kétturbós dízel és hibrid hajtás is létezik a Vignale felszereltségnél, úgyhogy nem kell megelégedni ennyivel.

Nyúlánk megjelenés, kis csomagtérfedél. Sokat dob a króm a látványon Nyúlánk megjelenés, kis csomagtérfedél. Sokat dob a króm a látványon

Tetszett
• elegáns megjelenés
• gazdag felszereltség
• finom működés

Nem tetszett
• kis csomagtérnyílás
• nem teljes biztonsági felszereltség
• magas fogyasztás

Összegzés
Ha nem is a tesztelt konfigurációban, de a Vignale Mondeónak van létjogosultsága. Az együttélés során is sok extra szolgáltatást kap a tulajdonos, amitől úgy érezheti, jó helyen költötte el a pénzét.

Ford Mondeo Vignale 2.0 SCTi
Összlökettérfogat: 1999 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 176 kW (240 LE) 5400/perc
Max. nyomaték: 345 Nm 2300-4900/perc

Hossz./szél./mag.: 4871/1852/1482 mm
Tengelytáv: 2850 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1599/1595 mm
Fordulókör: 11,6 m
Tömeg/teherbírás: 1552/678 kg
Csomagtér: 525 l
Üzemanyagtank: 62 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,9 s
Max. sebesség: 240 km/h
Város/országút/vegyes: 10,9/6,0/7,7 l/100 km
Tesztfogyasztás: 10,6 l/100 km
CO2-kibocsátás: 179 g/km
A modell alapára: 11 014 000 Ft (2.0 TDCi 180 LE)
A tesztelt verzió ára: 11 824 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Hozzászólások