Űr, ha jó - Honda Jazz 1.3 CVT teszt

2016. február 8. (hétfő) Lővei Gergely

Örömteli, hogy a harmadik Honda Jazz-generáció is folytatja a térmesteri koncepciót.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

A modellváltást követően is kitart az egyterűs vonal mellett a Honda kisautója, de megpróbálják sportosként tálalni a dolgot a formatervezők: a hátsó lökhárító „szellőzőnyílásai” túlzásnak tűnnek egy ilyesfajta járművön, és a Sport felszerelési csomag fekete légterelői is nyugodtan eltakarhatnák azt az egycentis csíkot, ami a légterelő és a dobbetét között van. De ha ezen túltesszük magunkat, felettébb praktikus kialakítású autónak örülhetünk, majdnem derékszögben nyílnak az ajtók, könnyű az utastér megközelítése, ami ugye a felhajtható hátsó ülőlap miatt nem csak a beszállást, de esetenként a bepakolást is megkönnyíti. A csomagteret is lehet bővíteni, ilyenkor az ülőlap is lebukik, így teljesen sík és vízszintes lesz a raktér padlója bővítés után; visszarendezéskor figyelni kell arra, nehogy odacsípjük a biztonsági öveket.


A váltófülekkel lehet előcsalogatni a motorféket, 7 előre meghatározott áttétel közül választhatunk. Örömteli a sok csatlakozási lehetőség. Fotó: Hilbert Péter A váltófülekkel lehet előcsalogatni a motorféket, 7 előre meghatározott áttétel közül választhatunk. Örömteli a sok csatlakozási lehetőség. Fotó: Hilbert Péter
Szokatlan módon osztották fel a belső teret, elöl úgy 1,8 méteres testmagasságig lehet kényelmes vezetési pozíciót beállítani, míg a második sorban akár 2 méteres égimeszelőknek is bőven van hely – csak ne legyenek kettőnél többen –, a csomagtér 354 literes, ami egy kevesebb, mint négy méter hosszú autónál rendben van. Ismerős kormányt markol a vezető, a műszerfal közepén már a középső Comfort felszereltségi szinttől ott van a HondaConnect érintőképernyős fejegység, ami magyarul is tud a műszeregységgel ellentétben.
Tágas, kényelmes és világos az utaskabin. Továbbra is komoly tényező a felhajtható üléslap, feneketlen a bendő Tágas, kényelmes és világos az utaskabin. Továbbra is komoly tényező a felhajtható üléslap, feneketlen a bendő

Igyekeztek rengeteg tárolóhelyet kialakítani, de a pohártartók túlságosan a műszerfal alá csúsztak, még egy félliteres palackot is nehezen tudunk odarakni, a gyorséttermekben adott papírpoharakkal nem is érdemes próbálkozni. A vezető kap egy külön, jól használható pohártartót a kormánytól balra, közvetlenül a légáram útjában. Rengeteg készülékcsatlakozási és -töltési lehetőséget kínál a Jazz, nem csak látható helyen, de a két első ülés közötti könyöklő üregében is.

Egyféle motor, az 1,3-as szívó benzines választható, később lesz hibrid Egyféle motor, az 1,3-as szívó benzines választható, később lesz hibrid

Csak 102 lóerős, 1,3-as négyhengeressel adják a kisautót, hiányzik a többi Hondában megtalálható ökokapcsoló, alaphelyzetben is visszafogott a temperamentum. A fokozatmentes automatikus váltónak van Sport fokozata, amikor megemeli a motorfordulatot, de ettől csak hangosabb, nem gyorsabb lesz. Egyébként normál D fokozatban is jól lehet a gázpedállal szabályozni a tempót, épp csak a pedálút utolsó negyedén kapunk élénk reakciót, előtte érzéketlen a pedál. Jól fordul az autó, miközben az úthibákat is megfelelően elnyeli a futómű, nem is annyira a mozgás, hanem a hang árulkodik erről.

Jól eltalálták a felfüggesztés hangolását, fordulékony és kényelmes az autó Jól eltalálták a felfüggesztés hangolását, fordulékony és kényelmes az autó

Tetszett
• tágas második üléssor
• jó vezethetőség
• gazdag felszereltség

Nem tetszett
• gördülési és szélzaj
• csak 1,8 méteres magasságig jó vezetési pozíció

Összegzés
Vételárát tekintve a jól felszerelt kisautók szintjén mozog a Honda Jazz, miközben azoknál sokkal több helyet kínál, különösen a kategóriában gyakran másodrendűnek számító hátsó sorban. Ehhez jön még a jó vezethetőség és a remekül variálható utastér – nem csoda, hogy kedvelik a tulajdonosok.

Honda Jazz 1.3 CVT
Összlökettérfogat: 1318 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 75 kW (102 LE) 6000/perc
Max. forgatónyomaték: 123 Nm 5000/perc

Hossz./szél./mag.: 3995/1694/1525 mm
Tengelytáv: 2530 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1483/1472 mm
Fordulókör: 10,8 m
Tömeg/teherbírás: 1092/498 kg
Csomagtér: 354-1314 l
Üzemanyagtank: 40 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 12,0 s
Max. sebesség: 182 km/h
Város/országút/vegyes: 5,3/4,1/4,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,7 l/100 km
CO2-kibocsátás: 106 g/km
A modell alapára: 3 749 000 Ft (Trend, kézi váltó)
A tesztelt verzió ára: 4 049 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Űr, ha jó - Honda Jazz 1.3 CVT teszt

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/16-os számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: Bud Spencer filmjárművei
  • Vezettük: Audi Q2, Kia Niro, Alfa Romeo Giulia, Honda NSX, Yamaha XSR900
  • Teszt: Fiat Tipo 1.4, Ford Focus RS
  • Tanácsadó: Defektjavítás
  • Használt: Kozmetikai teendők eladás előtt
Autómotor Piactér