Egymillió darab eladott autó és közel negyvenszázalékos részesedés a német üzleti szegmensből – az E-osztálynak nem kell bizonygatnia képességeit. Helyzete még ahhoz is elég biztos, hogy a konkurencia meg-megújuló támadásaival szemben védekezzen, az ügyfélkör azonban mindennél többre értékeli a folytonosságot, ezért az apró, megelőző lépések hosszú távon szerencsésebb stratégiának ígérkeznek, mintha az egyelőre még említés szintjén sem tárgyalt új generációra tartogatnák az időközben elért technikai vívmányokat.

Klónozva

A ráncfelvarrás ennek következtében tartalmasabb, mint azt a Magyarországon rövidesen rendelhető új verzió megjelenése sejteti. Az alul kihegyesített hűtőmaszk és az ovális fényszórók felső harmadába illesztett áttetsző bordák mellett az új, nyélre szerelt tükrök és a módosított hátsó lámpatest csupán jelzésszerű változásokat hoztak. Az utastérben új burkolati anyagok és színkombinációk, átdolgozott kormánykerék, valamint módosított elrendezésű, integrált digitális kijelzővel ellátott klímavezérlő panel nyújt újat. A további változások – a kombi méretesebb harmadik féklámpája, a szélesebb krómcsík a csomagtér fedelén, valamint az átformált váltókar – talán említésre sem érdemes. Annál inkább a technológiai, azon belül is a biztonsági berendezések. Az S-osztály nyomán az E-modellek is megkapták a Pre-Safe rendszert, amely menetdinamikai érzékelők jelzései alapján felkészíti az autót a várható ütközésre. Vészfékezés esetén megfeszíti az első biztonsági öveket, a légzsák nyitásához optimális helyzetbe hozza az utasoldali ülést, és ha az ESP adataiból borulási kockázatot olvas ki, zárja a tető- és oldalablakokat. Ugyancsak új szériatartozék a Neck-Pro aktív fejtámlarendszer, amelyet a háttámlába préselődő test helyett gyorsulásérzékelő hoz működésbe, ennek jelzésére előfeszített rugók mozdítják előre és felfelé a fejtámaszokat. A legfontosabb biztonsági újdonság azonban maga a teljes egészében lecserélt fékrendszer. Erre a gyár szakemberei szerint nem az eddig alkalmazott elektronikus hálózat alkalomszerű meghibásodásai miatt volt szükség: a hidraulikus rendszerrel négy évvel ezelőtt még elképzelhetetlen kényelmi szolgáltatások ma már hagyományos eszközökkel is megvalósíthatók, így visszatérhettek a jóval kisebb költségű megoldáshoz. A fék funkciói és működési érzete nem változott, a tulajdonosoknak gyakorlatilag tudniuk

sem kell az átalakításról. A nedves féktárcsák szárítása, a vészfékezés-előkészítés vagy a visszagurulás-gátlás mellett olyan pluszokat kínál a berendezés, mint a pulzáló féklámpa, amely a kutatások szerint 90 km/óránál egy teljes autóhossznyi fékútelőnyt jelent a hátul haladó autós számára. A végső szót a fénytechnológia terén mondja ki a Mercedes. Az opcióként kérhető intelligens fényszóró az eddigi kanyarkövető funkciót olyan kényelmi szolgáltatásokkal egészíti ki, mint az eltérő alakú és intenzitású fénycsóvát nyújtó országúti és autópályás üzemmód és a bi-xenon reflektorokkal kiegészített ködlámpa.

Szebben és jobban

A stabil és konzervatív ügyfélkör kiszolgálása mellett a Mercedes az esetleges fiatalabb vezetőkről sem feledkezik meg. Erre utal, hogy minden kivitelben tíz százalékkal közvetlenebbre hangolták a kormányművet, valamint hogy a felfüggesztést a jobb ívmeneti stabilitást és kisebb oldaldőlést szem előtt tartva dolgozták át. A pontosabb futómű mellett többségükben továbbfejlesztett vagy vadonatúj erőforrások szolgálják a dinamikus haladást. Előbbiek közé tartoznak az azonos fogyasztás mellett nyomatékosabbá és erősebbé tett négyhengeresek (az alaposan átdolgozott 200 és 220 CDI dízelek, illetve a kompresszoros benzinmotor), míg a választék csúcsán az eddigi E500 helyett – azonos modelljelzéssel – az S-osztályból átvett 5,5 literes, változó szelepvezérlésű V8-as foglal helyet. Lapzártakor még nem ismertek a magyarországi árak, a gyár azonban (a nyolchengeres benzinesek kivételével) alapvetően azonos nettó költségeket ígér, így vélhetően hazánkban is erre számíthatunk.  

E63 AMG: Úri sport

A Mercedes belső tuningcégének, az AMG-nek először nyílt arra lehetősége, hogy a legelső csavartól az utolsóig saját fejlesztésű hajtóművel állhasson elő. Az eredmény nem is okoz csalódást: az E-széria mellett annak féltestvérébe, a CLS-be is beépített V8-as szívómotor valóságos versenyszörny. A következetesen könnyű építésű, kifejezetten fordulatszám-kedvelő motorokat egy-egy mester kézzel építi a cég műhelyében, irdatlan erejüket hétfokozatú automatikus váltó viszi az aszfaltra. Ennek manuális üzemmódjában a vezető teljesen kizárhatja a váltási döntéshozatalból a számítógépet, amely ekkor legfeljebb javaslatot tehet a felkapcsolásra. A félelmetesen gurgulázó motor mellett különleges

felszereltség is jár az E 63 AMG típusjelzéshez: félaktív légrugózás és adaptív lengéscsillapítók, aerodinamikailag optimalizált karosszériakiegészítők, túlméretes fékrendszer, valamint lyuggatott alumíniumpedálok, egyedi rajzolatú műszerek, olajhőmérséklet-mérő és bőr sportülés teremtik meg a funkcionális és érzelmi légkört a BMW M5 paramétereit is túlszárnyaló fenevadban.