Jellegzetes VW-s arcberendezés. A nagy üvegfelületeknek köszönhetően minden irányban jól kilátni a kocsiból Jellegzetes VW-s arcberendezés. A nagy üvegfelületeknek köszönhetően minden irányban jól kilátni a kocsiból

A Volkswagen márka friss uniformisa olyan, mintha designstúdió helyett katonai szabóságban készült volna. Tökéletesen élre vasalt és fegyelmezett, divatozásnak, öncélú játéknak vagy érzelemkeltésnek itt nincs helye. Nos, ezt az egyenruhát öltötte magára a felfrissített Touran is. A változás látványos, de mégsem…

Úgy értem, a ráncos és a ráncfelvarrott modell között csak akkor igazán szembetűnő a különbség, ha egymás mellé állítjuk őket. Pedig az új márkaarculat lényegesen modernebb színben tünteti fel a kompakt egyterűt, és a maga módján még tetszetős is az autó, csakhogy a formaterv cseppet sem vált feltűnőbbé vagy izgalmasabbá: a Touran továbbra is egy hűvös, tárgyilagos használati cikk.

Egyértelmű és villámgyorsan áttekinthető, de komor a berendezés Egyértelmű és villámgyorsan áttekinthető, de komor a berendezés

Az utastérről is ez a fajta kettősség mondható el. Egyértelműen javult az anyagválasztás és a minőségérzet, a formák pedig kellemesebbek, de az összhatás – akárcsak korábban – végtelenül érzelemszegény, a belső hangulat lehangolóan komor. Az viszont jó hír, hogy a praktikum és a rugalmas variálhatóság is maradt a régiben!

Jól variálható a második üléssor. A középsőt kiszerelve a két szélső beljebb rögzíthető Jól variálható a második üléssor. A középsőt kiszerelve a két szélső beljebb rögzíthető

A második sor három különálló ülése egyenként, sínen csúsztatható előre-hátra, a háttámlák dőlésszöge szabályozható, vagy egy mozdulattal ledönthetők – a középső támla ilyenkor asztalként szolgálhat. Ezután az üléseket előre is lehet buktatni, s bár egyesével kiszerelhetők, de 17 kilós súlyuk miatt ez férfias meló.

Irigyeltem Józsefet, hogy olyan kényelmesen elfér, amikor én mögötte nyomorgok Irigyeltem Józsefet, hogy olyan kényelmesen elfér, amikor én mögötte nyomorgok

A padlóba hajtogatható 3. üléssor 195 000 Ft

A csomagtartó befogadóképessége ennek megfelelően a bőséges 695 és a raktárméretű 1989 liter között változik, a kisbusz terhelhetősége pedig derekas hét mázsa. A Touran tehát alapesetben ötszemélyes, de felár ellenében kérhetünk még két pótszéket leghátra, amit használaton kívül a padlóba süllyeszthetünk. Persze a harmadik sorban a felnőtteknek már szűk a lábtér, így felhúzott térddel kell gubbasztaniuk, ráadásul a csomagtartó ilyenkor a nullához konvergál.

A padló maximális hossza 1794 mm, szélessége 1050 mm, alacsony a küszöb és méretes a rakodónyílás A padló maximális hossza 1794 mm, szélessége 1050 mm, alacsony a küszöb és méretes a rakodónyílás

Tapasztalataink szerint immár az alapmotorral is bátran vállalható a Touran, ugyanis ezt a tisztet a remekbe szabott 1,2 literes TSI-re osztották. A közvetlen benzinbefecskendezésű, 105 turbólóerős egység élénken reagál a gázadásra, szinte kezdettől fogva készségesen húz és egyenletesen fejti ki teljesítményét. Városban egészen fürgének érezni az autót, könnyedén lépést tart a forgalommal, rugalmasságának köszönhetően pedig korai felkapcsolásokkal (az ideális váltási pontokra apró nyilacska figyelmeztet), kényelmesen vezethető.

A padlóba rejthető a +2 fejtámla A padlóba rejthető a +2 fejtámla

A motor csendesen és kulturáltan végzi a dolgát, a hatfokozatú sebességváltó katonásan megvezetett, de pontos a kormányzás is. Komfortos hangolású futóművével a legtöbb úthibán ügyesen átlép a kocsi, miközben kanyarokban is magabiztosan fogja az utat.

Amikor a több kevesebbet jelent

Szóval a Touran kellemes és biztonságos utazóautó. Persze ahogy bővül az utaslétszám, avagy a csomagok mennyisége, úgy hagy alább a kis turbómotor lelkesedése. Ezt váltja ki a sebesség emelkedése is, országúton már érdemes alaposan mérlegelni az előzéseket, ahogy autópálya-tempóról is bágyadtan gyorsít tovább a kocsi – azért egykét visszakapcsolással biztosítható a kellő lendület. Mivel javarészt városban és autópályán használtuk a Tourant, az általunk mért tesztfogyasztás (7,6 l/100 km) nem valami fényes.

A megjelenés mellett az aerodinamikán (Cw 0,29) is sokat csiszoltak a mérnökök, ami jótékony hatással van a fogyasztásra A megjelenés mellett az aerodinamikán (Cw 0,29) is sokat csiszoltak a mérnökök, ami jótékony hatással van a fogyasztásra

A start-stop rendszert és fékenergia-visszatáplálást tartalmazó opciós BlueMotion Technology csomaggal azonban lehet ezen javítani, gyári adatok szerint átlagosan félliternyit. Ez a VW Touran 1.2 TSI Trendline 5 742 000 forintos vételárán felül 130 ezer forintos pluszköltséget jelent.

TETSZETT
– kulturált és rugalmas motor
– variálhatóság, praktikum
– példás ergonómia, minőségérzet

NEM TETSZETT
– érzelemmentes külső és belső
– tesztfogyasztás
– opciós csomagtérroló

ÖSSZEGZÉS
Praktikus, rugalmasan variálható, kényelmes és jól használható családi autó a Touran. Nehéz benne hibát találni, mint ahogy azt elképzelni is, hogy valaki rajongani tud érte.

Volkswagen Touran 1.2 TSI

Összlökettérfogat: 1197 cm3
Hengerek/szelepek: S4/8
Max. teljesítmény: 77 kW (105 LE) 5000/min
Max. forgatónyomaték: 175 Nm 1550-4100/min
Hossz./szél./mag.: 4397/1794/1674 mm
Tengelytáv: 2678 mm
Fordulókör: 11,2 m
Saját tömeg/teherbírás: 1378/702 kg
Csomagtér: 695/1989 l
Üzemanyagtank: 60 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,9 s
Maximális sebesség: 185 km/h
Fogyasztás város/országút: 8,0/5,5 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,6 l/100 km
CO2-kibocsátás: 149 g/km
A modell alapára: 5 742 250 Ft
A tesztelt modell ára: 5 742 250 Ft