Üdv a klubban! - Mini Cooper D Clubman teszt

2016. február 23. (kedd) Szabó Róbert

Még a különcök közül is kilóg az új Mini Clubman, de lemezei alatt azért ott a bevált technika.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Egy újabb Mini-inkarnáció, amelyik úgy lép be a prémiumkompaktok kategóriájába, hogy bátran felvállalja általánosítás szerint „kockázatos” részleteit. Igen, a Mini kockáztat a Clubmannel, hiszen nem a praktikum és nem is a férőhely témakörére hegyezték ki képességeit. Ahogy a többi testvérmodell, úgy a hatajtós, alsó-középkategóriás Clubman is szembeszegül a szürke trendekkel – itt minden csupa geg, egyedi megoldás, bravúroskodás és feltűnősködés. De ez így van jól.


Húzós kanyarokban van igazán elemében a Clubman, a menetzaj azonban kissé tolakodó. Fotó: Hilbert Péter és Lővei Gergely Húzós kanyarokban van igazán elemében a Clubman, a menetzaj azonban kissé tolakodó. Fotó: Hilbert Péter és Lővei Gergely
Mivel a paletta többi tagjához képest feljebb lépett egy kategóriával, nem meglepő, hogy a hossza 27, tengelytávolsága 10, szélessége pedig 9 centiméterrel haladja meg ötajtós testvérmodellje hasonló értékeit. Elöl mélyen és kényelmesen ülhetünk, a vezetési pozíció patent, a sok-sok műszer, kapcsoló, visszajelző és sajátos formai megoldás okán pedig űrhajókapitánynak érezhetjük magunkat. Az autó egyébként a BMW 2-es Active és Grand Tourerrel és az X1-essel közös UKL2-es padlólemezen osztozik, ami itt lapos tetővonalú, ugyanakkor a B-oszlop mögött is tágas lábterű kocsiszekrényt hordoz. A függőleges hátfal kétfelé nyíló ajtópárja 360 literes csomagteret tár fel, ami a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléssor ledöntésével egészen 1250 literig bővíthető. Utóbbi adat már rendben van, de alaphelyzetben például 60 literrel szűkebb, mint az azonos hosszúságú Peugeot 308 GT poggyásztere.
Forgó-, nyomó- és billenőkapcsolók, analóg és digitális kijelzők. Itt bizony ingergazdag a vezetőhely Forgó-, nyomó- és billenőkapcsolók, analóg és digitális kijelzők. Itt bizony ingergazdag a vezetőhely

Az ajtózár távirányítós vagy érintős oldásakor Mini-logo világítja meg a sofőrajtó melletti flasztert, zárást követően pedig nem csupán a belső tükör alján, hanem a tető cápauszony antennáján is villog
vörös fénydióda, a középső óriáskijelző karimájának felső íve pedig 5-10 másodpercenként ugyancsak vörösen pulzál. Sport programba kapcsolva apró rakétaszimbólum és egy versenypályán kanyargó gokart rajza jelenik meg, továbbá a felirat: maximális gokartérzés! Szóval nem unalmas autó...

Korrekt férőhely és szép Chesterfield-bőrvarrás az üléseken Korrekt férőhely és szép Chesterfield-bőrvarrás az üléseken

Vezetés közben már józanabb a helyzet, ismerős BMW-feeling lesz úrrá rajtunk, a különböző fedélzeti menük logikája és a kezelés finomsága is a bajor nagytestvért idézi. Véletlenek persze nincsenek, a motor gyakorlatilag megegyezik a 18d jelű sornégyessel, a nyolcfokozatú automatikus váltó pedig ugyanúgy Aisin, mint a többi keresztmotorosnál. A fék harapós, az irányíthatóság még normál menetprogramban is közvetlen, tehát a stílus mellett vezetési élmény dolgában sem kell másik ajtón kopogtatni.

Lapos és hosszú a hatajtós karosszéria. A 18 colos felnik szépen kitöltik a kerékjárati íveket, ballonosabb gumikkal egyszerűen nem ilyen dögös Lapos és hosszú a hatajtós karosszéria. A 18 colos felnik szépen kitöltik a kerékjárati íveket, ballonosabb gumikkal egyszerűen nem ilyen dögös

Tetszett
• stílus, minőség
• vezetési élmény
• látványos gegek

Nem tetszett
• korlátozott körkilátás
• menetzaj
• vételár

Összegzés
Aki különlegességre vágyik, itt megkaphatja, a Clubman tutira hozza a Minik büszkén vállalt különcségét. Műszakilag aligha lehet belekötni, bár a motorhangot azért elszigetelhették volna jobban is az exkluzív utastértől.

Mini Cooper D Clubman
Összlökettérfogat: 1995 cm3
Max. teljesítmény: 110 kW (150 LE) 4000/perc
Max. nyomaték. 330 Nm 1750/perc

Hossz./szél./mag.: 4253/1800/1441 mm
Tengelytáv: 2670 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1564/1565 mm
Fordulókör: 11,3 m
Saját tömeg/teherbírás: 1360/530 kg
Csomagtér: 360-1250 l
Üzemanyagtank: 48 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,5 s
Max. sebesség: 212 km/h
Város/országút/vegyes: 4,9/4,1/4,4 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,0 l/100 km
CO2-kibocsátás: 115 g/km
A modell alapára: 7 604 000 Ft (kézi váltóval)
A tesztelt verzió ára: 8 253 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Üdv a klubban! - Mini Cooper D Clubman teszt

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/16-os számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: Bud Spencer filmjárművei
  • Vezettük: Audi Q2, Kia Niro, Alfa Romeo Giulia, Honda NSX, Yamaha XSR900
  • Teszt: Fiat Tipo 1.4, Ford Focus RS
  • Tanácsadó: Defektjavítás
  • Használt: Kozmetikai teendők eladás előtt
Autómotor Piactér