Minden modellsorozaton belül van egy úgynevezett ideális motor, amellyel már elég jól mozog az adott típus, megfizethető, és még a fogyasztása se vészes. Nos, a 170 lóerős dízelmotor a Ford C-Max esetében már azt jelenti, hogy túllőttünk a célon, hiszen ezzel már könnyen „beleszorulunk az ülésbe” stílusú gyorsulásokat is elő lehet adni, és az ára se kedvező. A vele az utolsó csavarig azonos felépítésű, csak szoftverben eltérő 150 lóerős dízelmotor 465 ezer Ft-tal olcsóbb, ha azt is a hatfokozatú, dupla kuplungos váltóval kérjük. Tehát kinek ajánlható mégis ez a meglepően sportos családi egyterű? Például annak, aki sokat autópályázik.

Évek óta ismert belső, egyre újabb a fejegység mögötti hardver. Fotó: Hilbert Péter Évek óta ismert belső, egyre újabb a fejegység mögötti hardver. Fotó: Hilbert Péter

Ő nagyra értékeli majd a kényelmes, magas üléspozíciót, a fokozatokat észrevétlenül pakoló duplakuplungos váltót, remek az egyenesfutás, és mivel autópályán nincs sok kátyú, nem is fogja nagyon zavarni, hogy a 18 colos felnik miatt bizony sprőd a rugózás. A kátyúkat kerülgetni kell, a padkától félni; aki jót akar magának, ne a megjelenés alapján döntsön, hanem próbáljon minél ballonosabb gumit kérni.

Kényelmes a magas ülés. Kis asztal, kis tér – utóbbin lehet javítani a Komfort üléssel vagy a Grand kasztnival Kényelmes a magas ülés. Kis asztal, kis tér – utóbbin lehet javítani a Komfort üléssel vagy a Grand kasztnival

Szóval a volán tekerésén kívül nincs nagyon sok dolga a vezetőnek, ha jól beszél valamilyen idegen nyelven, még az érintoképernyős SYNC fejegységet se kell tapogatnia; ez csak írásban tud magyarul kommunikálni, a hangvezérlés „külföldiül” lehetséges csak. Annyi baj legyen, a kompakt modellbe szerelve a legjobb a Ford multimédiás készüléke, hiszen itt van egy gomb, amivel egy mozdulattal ki tudjuk kapcsolni a kijelzőt, ha annak fénye zavarna minket sötétben – ezt például kispórolták a Mondeóból. Utóbbi pedig szükséges, mert a fényszóró éles világos/sötét határvonala és a szélvédő fűtőszálai miatt gyorsan fárad a szem sötétben vezetéskor, az automatikus fényszórókapcsolás jól működik, időben lekapcsolja az erős fényt, nem zavarjuk a többi közlekedőt.

Bővítés után jön a fejtörés, mihez kezdjünk a kalaptartóval... Bővítés után jön a fejtörés, mihez kezdjünk a kalaptartóval…

Nincs sok tároló az utastérben, de ami van, az nagy méretű és jól használható, a két első ülés közötti pohártartó például állítható szorítású. A középkonzol végén nem csak szellőzőnyílásokat találnak a hátul utazók, de egy 230 voltos konnektort is, tehát nem kell autós adaptert venni egy számítógép töltéséhez. Aki tágasabb második sorra vágyik, az a Komfort funkcióban a két szélső ülést hátra-befelé tolhatja, vagy végszükség esetén választhatja a Grand karosszériát, szóval van megoldás. A motoron és a felnin úgyis tudunk spórolni, hogy attól még egy jól használható, jó erőben lévő kompakt egyterű marad a C-Max.

A 18-as felni szép, de már nem kényelmes. Nem illik az autó karakteréhez A 18-as felni szép, de már nem kényelmes. Nem illik az autó karakteréhez

Tetszett
• erős dízel
• jó váltó
• vezethetőség

Nem tetszett
• kilátás sötétben
• feszes rugózás
• drága

Összegzés
Az erős dízellel és a duplakuplungos váltóval fölényes a teljesítmény, a futómű azonban túlságosan is sportos a nagy felnikkel. Sötétben fárasztó tud lenni a vezetése, egyébként meg sportos sofőrök is boldogak lesznek a volánja mögött.

Ford C-Max 2.0 TDCi 170 Powershift
Összlökettérfogat: 1997 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 125 kW (170 LE) 3500/perc
Max. forgatónyomaték: 400 Nm 2000-2500/perc

Hossz./szél./mag.: 4379/1828/1610 mm
Tengelytáv: 2495 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1543/1554 mm
Fordulókör: 11,1 m
Saját tömeg/teherbírás: 1519/531 kg
Csomagtér: 432-1684 l
Üzemanyagtank: 60 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,5 s
Max. sebesség: 212 km/h
Város/országút/vegyes: 5,5/4,4/4,8 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 124 g/km
A modell alapára: 5 565 000 Ft (1.6 VCT Trend)
A tesztelt verzió ára: 8 475 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!