Abszolút SUV-benyomást kelt a műszerpult, amely szinte megegyezik az X-Trailével. Hely és tárolórekesz van bőven. Fotó: Hilbert Péter és Szabó Róbert

Kezdjük azzal, hogy a pick-upok vásárlóközönségének túlnyomó része eleve szabadidő-autóként tekint választottjára, az adó-visszaigénylés pedig még vonzóbbá teszi a beruházást. További csáberőről a gyártók is egyre szorgalmasabban gondoskodnak – jó példa erre a harmadik generációs Nissan Navara. Míg a típus rövid, extra kabinos verziója alatt laprugós hátsó futómű viseli a terhet, addig a tesztelt, dupla fülkés testvér merev hátsó hídja alatt tekercsrugók és több lengőkaros felfüggesztés dolgoznak. Nem csekély különbség mindez, minek köszönhetően a japán platós fedélzetén valóban kényelmes és komfortos az utazás. Az igényes futómű remekül alkalmazkodik a terepviszonyokhoz és az aktuális terheléshez – maximális szállítási tömegkapacitása meghaladja az 1 tonnát.

Míg a normál tanknyílás a bal, addig az AdBlue-folyadék töltőablaka a jobb oldalon található

A Navara erősebb, 190 lóerős változatával a szokásosnál hosszabb ideig ismerkedhettünk. Társunk volt valódi anyagmozgatásban, zord téli napokon és maratoni autópályás szakaszokon is. Az Iveco és a Renault több haszongépjárművében már bizonyított 2,3 literes biturbó-dízelmotor úgy 80-90 km/órás tempóig furgonos kelepeléssel jár, majd a gumiabroncsok gördülési zaja és a homlokfelület, illetve a nagy külső tükrök keltette szélzaj tompít rajta valamelyest. Az utaskabin zajszigetelése egyébiránt hatékony, 110-130 órás sebesség hosszú távon sem terheli a fülünket, a 8,1 literes tesztfogyasztás okán pedig a hatótáv is rendben van.

A gyárilag csupasz plató ütés- és kopásálló lemezborítást és zárható harmonikafedelet kapott. Erős gurtni segít a rugós harmonikafedél visszahúzásában, kétoldalt vízelvezető csatorna van. A korábban még szűz platót padlószőnyeggel óvtuk a nyolc mázsa tűzifától

Az alapváltozat (extra kabin, 2/4 ülés) nettó alapára 6 208 661 Ft (Visia), ezért 160 lóerőt és 403 Nm nyomatékot kap a vásárló, a sebességváltó hatfokozatú manuális. Dupla kabinnal mindez már nettó 6 356 693 forintot kóstál, a 190 lovas (450 Nm) motor esetén azonban már 7 077 953 forintra (Acenta) rúg a nettó végösszeg. A konfigurációs listán hétfokozatú automatikus sebességváltó is található, megegyező felszereltségnél itt 287 401 forint a differencia.

Alapból hátsókerék-hajtású a Navara, a 4×4-es mód forgókapcsolóval aktiválható

Tetszett
• robusztus felépítés
• futómű, irányíthatóság
• motorerő, fogyasztás
• belső stílus

Nem tetszett
• túl sok külső krómfelület
• alacsony hátsó ülőlap

Összegzés
Jól érzékelhető a külső-belső fejlődés, a dupla kabinos verzió pedig futóművét tekintve is közelíti a SUV-szintet. Az összkerékhajtás kapcsolható, van felező és hátsó differenciálzár is.

Nissan Navara dCi 190
Összlökettérfogat: 2298 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 biturbó-dízel
Max. teljesítmény: 140 kW (190 LE) 3750/perc
Max. nyomaték: 450 Nm 1500-2500/perc
Hossz./szél./mag.: 5330/1850/1840 mm
Tengelytáv: 3150 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1570/1570 mm
Saját tömeg/teherbírás: 2012/1023 kg
Platóméret: 1578×1560 mm
Üzemanyagtank: 73 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,8 s
Max. sebesség: 184 km/h
Város/országút/vegyes: 6,9/6,0/6,3 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,1 l/100 km
CO2-kibocsátás: 183 g/km
A modell nettó alapára: 6 208 661 Ft (dCi 160, extra kabin, Visia)
A tesztelt verzió nettó ára: 7 077 953 Ft