Középpontban a vezető: a Giulia a szegmens egyik legközvetlenebb modellje. Fotó: Hilbert Péter

Egy ideje már azon sem lepődünk meg, ha egy középkategóriás modellt 1,4-es motor hajt, az Alfa viszont nem állt be a sorba, a Giulia bázis benzinese 2,0 literes, és nem mellesleg 200 lóerős. Hangjával ugyan nem lopja be magát a szívünkbe a turbós gépezet, de 6,6 szekundum alatt megfutja a 100 km/órát, ami őszintén szólva szép teljesítmény. Villámgyorsan reagál a gázadásra, és pillanatok alatt eléri a megengedett legnagyobb tempót.

A hangja nem sportos, viszont jó erőben van a 2,0 literes benzines

Persze tudjuk, hogy egyszerű fizika az egész, a Giulia tömege ugyanis ezzel a motorral alig haladja meg az 1,4 tonnát! Bár 4,64 méteres hosszával a kisebb középkategóriások közé tartozik, ez a tömeg manapság mégiscsak a nagyra nőtt kompaktokra jellemző. A pillesúly érződik is, a közvetlen kormány, a merev karosszéria, a feszes futómű és a gyorsan kapcsoló, nyolcfokozatú, automatikus váltó megerősíti bennünk, hogy vezethetőség tekintetében maradandót alkotott az Alfa – nem véletlen, hogy a 3-as BMW juthat eszünkbe. A hajtási befolyást hírből sem ismeri a Giulia, és ahogyan fűzzük vele a kanyarokat, gyorsan egyértelmű lesz, az élményfaktor nagyon is rendben van!

És mi az, ami hiányzik? Ha már benzinmotorról van szó, pöröghetne többet, illetve az 58 literes üzemanyagtartály és a 10,1 literes tesztátlag mutatja, nem ez a Giulia család hatótávbajnok modellje. A hátsókerékhajtásból adódó vaskos kardánalagúttal, a szűk csomagtérnyílással és a hátsó fejtérrel sem szerez jó pontokat, de négy átlagos termetű utasnak kényelmes az autó. Az sem mellékes, hogy szívhez szóló részletekből nincs hiány, a Ferrari-stílusú fix váltófülek és a kormányon lévő indítógomb miatt le sem tagadhatná származását. Azonban bármennyire is formás és élvezetes a Giulia, az extralistája, pontosabban a fejlett vezetéstámogató rendszerek hiánya mutatja, lesz dolga az Alfának a frissítéskor – kifejezetten meglepő, hogy full-LED-es fényszórók felárért sem rendelhetők egy középkategóriás modellhez. Ami az árakat illeti, a 10 491 000 Ft-os ár abszolút versenyképes, csak összehasonlításképpen egy VW Passat 1,5-ös benzinessel és automatikus váltóval 10,1 milliótól kapható. Bár az Alfa benzinese nem tartozik a legtakarékosabbak közé, nyilván sokakat elgondolkodtathat, hogy azonos felszereltség esetén 700 ezerrel olcsóbb a 190 lovas, 2,2-es dízelnél.

Kombi nem készül a Giuliából, így be kell érni a 480 literes raktérrel

Tetszett
• vezethetőség
• dinamika
• hangulat
Nem tetszett
• vezetéssegédek hiánya
• szűk csomagtérnyílás

Összegzés
A Giulia nem a hatalmas helykínálattal vagy a szofisztikált technikai megoldásaival veszi le az embert a lábáról, hanem közvetlenségével és sportosságával – pontosan ezt várjuk egy Alfától. Nem érdemes lebecsülni az alapbenzinest, van benne erő bőven!

Alfa Romeo Giulia 2.0 Q2
Összlökettérfogat: 1995 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 148 kW (200 LE) 4500/perc
Max. forgatónyomaték: 330 Nm 1750/perc
Hossz./szél./mag. 4640/1860/1426 mm
Tengelytáv: 2820 mm
Fordulókör: 10,8 m
Saját tömeg: 1429 kg
Csomagtér: 480 l
Üzemanyagtank: 58 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6 s
Max. sebesség: 235 km/h
Város/országút/vegyes: 8,1/5,7/6,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 10,1 l/100 km
CO2-kibocsátás: 153 g/km
A modell alapára: 9 631 000 Ft (2.2 D, 136 LE)
A tesztelt verzió ára: 10 491 000 Ft