Ez így kerek! A sikkes C30-asnak szemtelenül jól áll a spoilerkészlet és a kettős fényezés (400 ezer Ft), szinte pont úgy néz ki, mint annak idején a koncepcióautó. Vigyázzon, aki hajlamos rá, mert szerelembe eshet első látásra! Nekem csak a tesztkocsi hippi stílusú, virágmintás keréktárcsái nem tetszettek, de az meg úgyis feláras extra, lehet másikat (egészen 18 colos méretig) választani helyette.

A dögös látványhoz passzol a turbófeltöltővel lélegeztetett benzinmotor: 220 lóerős teljesítményének köszönhetően csak úgy szárnyal a Volvo! Álló helyzetből 6,7 másodperc alatt sprintel százra, és egészen 240 km/órás tempóig bírja szusszal. A gázpedál lenyomására pillanatnyi késlekedéssel válaszol az öthengeres, de ezután temperamentumosan pörög fel. Maximális, 320 Nm-es forgatónyomatékát már alacsony fordulatszámon és széles tartományban biztosítja, így kezdettől fogva erőteljesen húz a 2,5 literes motor, csupán a leszabályzás előtt csökken a lelkesedése.

Tisztaságérzés

A vezetési élmény azonban lehetne tisztább. Sebességérzetünket becsapja, hogy a masszív külső-belső vállrész miatt a kompakt Volvo egy páncélautó (biztonság)érzetét nyújtja – 1,4 tonnát meghaladó saját tömegével amúgy sem nevezhető pehelysúlyúnak. Az utastér zajszigetelése „sajnos” túlzottan jól sikerült, a motorhangból még padlógázos gyorsításnál is alig szűrődik be valami. Igazán nem kellene szégyellni, mennyei a húszszelepes muzsikája!

A kormányzás közvetlen és kellőképpen érzékletes, a hatfokozatú sebességváltó pontosan kapcsolható, a négy tárcsafék pedig kíméletlenül emészti fel a mozgási energiát. Ennek ellenére a C30-as otthonosabban mozog országúton és autópályán, mint kanyargós hegyi utakon. Ehhez a teljesítményhez ugyanis még a 20 milliméterrel süllyesztett sportfutómű sem elég feszes. Jóllehet, ez a hétköznapi használhatóság javára válik, de „erőltetett menetben” kissé ideges a kocsi viselkedése, hajlamos kitörni a hátulja – aki nem félt egy 8 880 000 forintos autót, az még élvezheti is a dolgot. Szerencsére a (kikapcsolható) menetstabilizáló rendszer résen van, így menti a menthetőt.

Utcai ruhában

Szép és jó a C30 T5 csúcsmodell. Az egyetlen probléma, hogy a díszegyenruha nélkül, Ford-emblémával 1,4 millió forinttal olcsóbban megkapjuk ugyanezt a technikát. Ráadásul a Focus ST praktikusabb, ötajtós karosszériával is elérhető. Persze, nem fordulnak meg úgy utána az utcán, hiszen nem annyira divatos és szemrevaló, mint a Volvo!