Teszt: Suzuki SX4 Sedan 1.6 GLX+

2007. december 18. (kedd) Molnár József, fotó: Hilbert Péter
Az SX4-es remek eladási mutatókat produkál 2006-os bevezetése óta, a négyajtós kivitellel azonban elvétve találkozunk majd az utakon, mivel az ára túlságosan is karakteresre sikeredett.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Speciális a magyar gépjárműpiac, valamiért kórosan vonzódunk a négyajtós, limuzin formájú autókhoz. A dolog hátterében valószínűleg némi „kivagyiság” is megbúvik, hiszen a rendelkezésre álló – általában szűkös – keretből mindig a lehető legnagyobb autót választjuk. Ez márkától függetlenül általában a legelegánsabb és egyben a leghosszabb karosszériakivitel, a szedán szokott lenni. Sokakat magával ragadhat az alaphelyzetben óriási csomagtér, de az olyan apróságok, mint a hátsó ablaktörlő hiánya, vagy a gyér bővíthetőség már másodlagos szempontok. S mit ér az akár fél köbméternél is nagyobb raktér, ha a karácsonyra vásárolt tévékészüléket csak a hátsó ülésre tudjuk begyömöszölni, mert szűk a puttony nyílása? Hagyjuk azonban a négyajtósok „nyavalyáit”, az SX4 Sedan elméletben kedvező fogadtatásra számíthatna, de a négymillió feletti alapár eltúlzott. Hiába a nagyobb, 1,6-os motor, a jó felszereltség, ha a konkurencia többsége olcsóbb modelleket tud felvonultatni.

Árak nélkül

Maga a Sedan – az árát figyelemen kívül hagyva – a négyajtósok között kifejezetten vonzó, hiszen csomagtere dicséretesen nagy, 515 literes. Hátsó kialakítása – a lemezeken igencsak túlnyúló lökhárítóval és a túlságosan is gömbölyded vonalakkal – azonban kissé ódivatúnak hat. A farrész övvonala határozottan emelkedik, tolatni nem éppen leányálom, pláne nem annak tudatában, hogy az autón egyetlen koptatócsík sem található. Mint számos más ötajtósból lett négyajtósnál, itt is megegyezik az autó eleje és műszerfala a donoréval. A GLX+ szinttel kapjuk az MP3-as CD-lejátszót, melyet a bőrborítású kormánykerék küllőjébe integrált gombokkal is vezérelhetünk. Van még első ülésfűtés is, melyeknek gombjait kissé esetlen helyre, jócskán a kézifékkar mögé, a két ülés közötti műanyag panel tetejére helyezték. A volán mélységében nem állítható, de a szabályozató magasságú üléssel nem nehéz megtalálni az ideális vezetési pozíciót.
A sebességváltó kar megvezetése mintaszerű, az áttételezés kifejezetten rövid, ezért ötvennél nyugodtan „tolhatunk” egy ötöst, még innen is képes meglódulni az SX4-es. Autópályán viszont elkelne egy hatodik fokozat. 107 lóerővel és a normál igényeknek megfelelő futóművel, illetve fékrendszerrel gazdálkodhatunk. Az egészen fürge Suzuki karakteréhez passzol a feszes hangolású futómű, a fékek hatásfoka átlagos, de esőben való vészfékezéskor érdemes bekalkulálni, hogy kiváló minőségű aszfalton is korrigálnunk kell a kormánnyal, mert az autó eleje „becsóvál”.

Fejtörő

Ha már Sedan, vegyük alaposan szemügyre a csomagteret! Méretből (515 l) ötöst érdemelne, viszont a nyitással meg kellett küzdenünk. Sajnos a távirányítóról nem megoldható a dolog, a műszerfalon is hiába kerestünk megfelelő gombot, nincs. A vezető ülésének balján, a padlóba süllyesztve találtam rá a tanksapka és az ötödik ajtó nyitókallantyújára. Kulccsal is nyitható a fedél, amely azonban csak egy centire emelkedik fel. Kénytelenek vagyunk kezünket bepiszkolni, hogy berakodjuk poggyászainkat. Lengőzsanérok tartják a hátsó fedelet, melyek ráadásul belógnak a hasznos térbe, de a legrosszabb, hogy az ajtózár erősen kiáll, ami balesetveszélyes is lehet! Nem egyszer sikerült „megskalpolnom” magam, amikor a mély raktérben elgurult dolgaimat próbáltam kihalászni. A lecsukás sem éppen tiszta művelet, belső fogantyú híján kénytelen voltam egyszerűen csak lecsapni a fedelet. Ha nagyon muszáj, bővíthetjük  is  a rakteret az utastér felé, de az átrakónyílás nem valami széles. A hátsó ülésnek csak a támlája dönthető – nem kapunk vízszintes teret, s még jókora lépcső is keletkezik ilyenkor.

Nemcsak bepakoláskor okoz majd fejtörést az SX4 Sedan, hanem a kiválasztási procedúrában is. Aki szimpatizál a kedvező árú ötajtós modellel, de szeretne egy jókora rakteret is, annak jól jöhetne a négyajtós Suzuki. Gond azonban, hogy nincs olcsóbb, kisebb motorú belépőmodell. Elég csak a Fiat Lineát felhozni példának, mely hárommilliótól indul, ötszázezerrel többért dízellel is megkapjuk, de a remek 120 lóerős, turbós 1,4-es benzines is 350 ezerrel olcsóbb az SX4-esnél! S akkor még nem számoltunk a nemrégiben debütált és hasonlóan gazdagon felszerelt, azonban jóval komolyabb megjelenésű Opel Astra Sedannal (4 056 000 Ft), mely szintén kedvezőbb áron kelleti magát.

Suzuki SX4 Sedan 1.6 GLX + (AT): a kényelem bére

Hagyományos, négyfokozatú automata váltóval is próbára tettük az SX4-est. Az autó 15 kilóval nehezebb, végsebessége 10 km/órával kisebb, míg százas gyorsulási időigénye 1,6 másodperccel nagyobb. Ezek a száraz tények, melyek a valóságban is visszaköszönnek – érezhetően lomhább az automatikus váltó miatt. Ráérősen autózva kifejezetten szépen kapcsol a vezérlés, de padlógáz hatására változik a helyzet. Ilyenkor némi késlekedés és egy erős rántás kíséretében adja tudtunkra a rendszer, hogy visszaváltott. A gyorsulást ráadásul kellemetlen hanghatás is kíséri, a motor elkezd üvölteni, s a leszabályozás előtt kb. 500-zal, 6000-es fordulatszámnál kapcsol feljebb. Sportos vagy téli állása nincs az automatikus váltónak. Autópályán azonban kellemes meglepetés ért, 130-nál nem 3700, hanem csak 3200 a fordulatszám. A hagyományos P, R, N és D állásokon kívül választhatunk 3-as, 2-es és L fokozatok közül is. A 3-as enyhe emelkedőn haladva lehet ajánlott, 2-esben nagyobb lesz a hajtóerő és a motorfék, melyek L-ben érik el a maximális értéküket. Az automata váltó felára 200 ezer forint, fogyasztása pedig nagyjából 1-1,5 literrel múlja felül a normál változatét.

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Teszt: Suzuki SX4 Sedan 1.6 GLX+

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X
időrend: növekvő | csökkenő
  • 20. István 2010. március 18. 00:00

    Liana a második Suzuki a családban. Az előző Swift négy év alatt ment 240.000 km-t, ebból mintegy 40.000 km kéttengelses ponyvás utánfutóval. Ez alatt mindössze a hátsó ajtó egyik teleszkópját kellett cserélni. (Szereléssel 3.800 Ft). A törésteszt alatt is jól vizsgázott. Zebránál álltam, amikor egy Kangó hetvennel belezügott. Az utastér ép maradt. Az elejének egy nagy kutya koppant, amikor 130-at mutatott az óra.
    A Liana 170.000 km-nél tart, minden hiba nélkül! A szerviz 15-20.000 ft-ba kerül. Kényelmes, strapabíró autó autó. A szomszéd autószereló szerint ha mindenki Suzukit venne, akkor a szerelők éhenhalnának.

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Teszt: Suzuki SX4 Sedan 1.6 GLX+


    Liana a második Suzuki a családban. Az előző Swift négy év alatt ment 240.000 km-t, ebból mintegy 40.000 km kéttengelses ponyvás utánfutóval. Ez alatt mindössze a hátsó ajtó egyik teleszkópját kellett cserélni. (Szereléssel 3.800 Ft). A törésteszt alatt is jól vizsgázott. Zebránál álltam, amikor egy Kangó hetvennel belezügott. Az utastér ép maradt. Az elejének egy nagy kutya koppant, amikor 130-at mutatott az óra.
    A Liana 170.000 km-nél tart, minden hiba nélkül! A szerviz 15-20.000 ft-ba kerül. Kényelmes, strapabíró autó autó. A szomszéd autószereló szerint ha mindenki Suzukit venne, akkor a szerelők éhenhalnának.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 19. Miki 2009. december 28. 00:00

    Nekem is sx4 1.6 sedan AT van nos nekem a csomagtere tetszett meg először. fogyasztása nyáron 6.0-6.3 télen 7liter mégnem kellett gondolkozni vele hogy előzzek-e mer csak nyomom és megy még nem néztem meg mit tud de első nap a M0-on 195km/h -át mentem. Volt már régi tipusu Swift-em is 1.3-as az a 185km/h-t tudta. Nos szerintem jók a Suzuki-k. :)

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Teszt: Suzuki SX4 Sedan 1.6 GLX+


    Nekem is sx4 1.6 sedan AT van nos nekem a csomagtere tetszett meg először. fogyasztása nyáron 6.0-6.3 télen 7liter mégnem kellett gondolkozni vele hogy előzzek-e mer csak nyomom és megy még nem néztem meg mit tud de első nap a M0-on 195km/h -át mentem. Volt már régi tipusu Swift-em is 1.3-as az a 185km/h-t tudta. Nos szerintem jók a Suzuki-k. :)

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 18. Attis 2009. november 27. 00:00

    Csak a rend kedvéért: az önsúlynak nincs köze a végsebességhez. A gördülési és légellenállás szab határt.

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Teszt: Suzuki SX4 Sedan 1.6 GLX+


    Csak a rend kedvéért: az önsúlynak nincs köze a végsebességhez. A gördülési és légellenállás szab határt.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 17. carnandi 2009. augusztus 28. 00:00

    azé megy 200 at mer papírból bazki...szerinteeed ez az autó mennyit fog érni 2-3 év múlva???500-600 ezret...minőség öcsém!!!

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Teszt: Suzuki SX4 Sedan 1.6 GLX+


    azé megy 200 at mer papírból bazki...szerinteeed ez az autó mennyit fog érni 2-3 év múlva???500-600 ezret...minőség öcsém!!!

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 16. takács istván 2009. augusztus 14. 00:00

    Sziasztok nekem is van egy 9 éves suzukim nagyon jó egy kocsi nem kell szervízbe vinnem tényleg igaz,hogy akinek suzukija van az nem romlik el én is mentem már vele 200-at 1.6-os a motorja nagyon kényelmes egy kocsi sokan szídják a suzukit mert,hogy puha a kasznija de azért mivel puha a kasznija jobban tud gyürödni és ezért maracc meg a kocsiban ugyhogy ne szidja senki,hogy puha a kasznija az nem azt jelenti,hogy akkor a kocsi szar én azt mondom,hogy a suzukiból adnak el a legtöbbet akkor az nem lehet szar kocsi hanem a legjobb.

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Teszt: Suzuki SX4 Sedan 1.6 GLX+


    Sziasztok nekem is van egy 9 éves suzukim nagyon jó egy kocsi nem kell szervízbe vinnem tényleg igaz,hogy akinek suzukija van az nem romlik el én is mentem már vele 200-at 1.6-os a motorja nagyon kényelmes egy kocsi sokan szídják a suzukit mert,hogy puha a kasznija de azért mivel puha a kasznija jobban tud gyürödni és ezért maracc meg a kocsiban ugyhogy ne szidja senki,hogy puha a kasznija az nem azt jelenti,hogy akkor a kocsi szar én azt mondom,hogy a suzukiból adnak el a legtöbbet akkor az nem lehet szar kocsi hanem a legjobb.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 15. lg1212 2009. június 24. 00:00

    Kedves Attila te vagy nem mentél még ilyen autóval vagy csak spontán hitetlen vagy mer megy 200at! Én leis kameráztam... Ha belegondolsz egy 107lóerős motor hol nem megy 200at?? 107ló 1165kg simán menne még többet is... Nekem Mondeóm van ami csak 110lovas mégis mentem vele már 220at is szóval szerintem inkább gondolkodj mielött butaságokat irsz béke

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Teszt: Suzuki SX4 Sedan 1.6 GLX+


    Kedves Attila te vagy nem mentél még ilyen autóval vagy csak spontán hitetlen vagy mer megy 200at! Én leis kameráztam... Ha belegondolsz egy 107lóerős motor hol nem megy 200at?? 107ló 1165kg simán menne még többet is... Nekem Mondeóm van ami csak 110lovas mégis mentem vele már 220at is szóval szerintem inkább gondolkodj mielött butaságokat irsz béke

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 14. Gálcsik attila 2009. június 20. 00:00

    persze!200-at megy egy szuzuki sx4 sedan!!??cseréld ki a km-óráját mert gagyi!max 180!!minden suz.nak csal az km.órája,hogy a tulaj azt higgye milyen jól megy!!

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Teszt: Suzuki SX4 Sedan 1.6 GLX+


    persze!200-at megy egy szuzuki sx4 sedan!!??cseréld ki a km-óráját mert gagyi!max 180!!minden suz.nak csal az km.órája,hogy a tulaj azt higgye milyen jól megy!!

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 13. ChF 2009. március 14. 00:00

    Megéri az árát. Kényelmes, megfelelően erős, az automata váltó pedig komfortos. A GS jól felszerelt, a csomagtartó bőven elég, és szerintem szép is. Én szeretem.

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Teszt: Suzuki SX4 Sedan 1.6 GLX+


    Megéri az árát. Kényelmes, megfelelően erős, az automata váltó pedig komfortos. A GS jól felszerelt, a csomagtartó bőven elég, és szerintem szép is. Én szeretem.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 12. Zoli 2009. február 11. 00:00

    2008.07-hó.ban vásároltam Sx4.GS Sedan. A formával semmi baj nincs jól vezethető.Eleinte féltem a Suzuki-tól,de mára ez a félelmem elmúlt Fiat Albea-típusú autóm volt előtte, de elbújhat Sx4 mellett minden tekintetben. Suzuki a mi autónk.

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Teszt: Suzuki SX4 Sedan 1.6 GLX+


    2008.07-hó.ban vásároltam Sx4.GS Sedan. A formával semmi baj nincs jól vezethető.Eleinte féltem a Suzuki-tól,de mára ez a félelmem elmúlt Fiat Albea-típusú autóm volt előtte, de elbújhat Sx4 mellett minden tekintetben. Suzuki a mi autónk.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 11. Zoli 2009. február 3. 00:00

    Én egy hete vettem az sx4-et és már előtte, első látásra beleszerettem. Szerintem kifejezetten szép autó. Bár a 4 milliós árat sokallom, szerencsére sikerült 3.2-ért venni. Eddig nagyon meg vagyok vele elégedve, fogyasztásom 6.5 és még nincs bejáródva. Ez már a harmadik Suzukim és egyikkel sem volt semmi gondom. Szóval lehet szidni a mi autónkat, de nagyrészt azok teszik, akiknek még nem volt. Persze ez magánvélemény, ízlések és pofonok.

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Teszt: Suzuki SX4 Sedan 1.6 GLX+


    Én egy hete vettem az sx4-et és már előtte, első látásra beleszerettem. Szerintem kifejezetten szép autó. Bár a 4 milliós árat sokallom, szerencsére sikerült 3.2-ért venni. Eddig nagyon meg vagyok vele elégedve, fogyasztásom 6.5 és még nincs bejáródva. Ez már a harmadik Suzukim és egyikkel sem volt semmi gondom. Szóval lehet szidni a mi autónkat, de nagyrészt azok teszik, akiknek még nem volt. Persze ez magánvélemény, ízlések és pofonok.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/19-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Peugeot 508, Lexus NX 300h, Volkswagen Touareg
  • Teszt: Jaguar XF 2.2D
  • HASZONJÁRMŰ-MELLÉKLET: Volkswagen Amarok-túra: Montenegro–Albánia, Teszt: Peugeot Boxer, Ford Transit Jumbo, Renault Master, Mercedes-Benz V 250 BlueTec, Landini 7-215
  • Tuning: Brabus Mercedes-Benz Sprinter

Időjárás

Budapest

szitálás
9 °C
9 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?