Az első benyomás sokat nyom a latban, pláne, ha valaki egy CZC vásárlásán töri a fejét. Ebben az esetben a potenciális vevőnek nehéz a feladata, ugyanis a kis Coltnak két arca is van. Végső formáját a neves olasz designstúdió, a Pininfarina rajzolta meg, de így sem lett harmonikus a CZC külseje. Zárt tetővel, oldalról nézve kevésbé arányos az autó, míg az eleje, illetve a hátsó kialakítása egészen tetszetős. Nyitott tetővel az igazi, ilyenkor látszik a valódi arca, s egyenesen bájos képet mutat a kis kabrió.

Kompromisszumok

Ahogy formai téren a zárt tetős kivitelnél kénytelenek vagyunk kompromisszumot kötni az egész éves használhatóság fejében, úgy a hátsó szűkös helykínálattal is meg kell barátkoznunk. Az elöl helyet foglalók kényelmesen utazhatnak, nemcsak a tér elegendő, hanem még némi oldaltartást is biztosítanak a narancssárga bőrborítású

ülőalkalmatosságok. A hátul „kuporgók” már nem mondhatják el ugyanezt. Ide két, maximum 120 centiméteres gyereket tudunk rövid távra beültetni, de néhány kilométer megtétele után már halljuk és látjuk is a fészkelődés első jeleit – a térdnek kevés a hely, a támla dőlésszöge pedig túl meredek, hamar elzsibbasztja a derekat. A szállítható csomagok mennyiségét tekintve jobb a helyzet, zárt tetővel akár komolyabb hétvégi nagybevásárlások szatyrainak sokaságát is ügyesen elnyeli a Colt CZC 460 literes csomagtere. Ez az érték nyitott tetővel jelentősen csökken, pontosan 190 literre, ráadásul ilyenkor a szűk rakodónyílás is nehezíti a nagyobb csomagok bepakolását.

Örömforrás

Az igazi örömautózás akkor kezdődik, amikor kipattintjuk a helyéről a két tetőreteszt, majd megnyomjuk az ajtó karfájában lévő gombot, mely a

tetőmozgatásért felel. Előtte győződjünk meg róla, hogy a csomagtérben a helyére húztuk-e azt a rolót, ami  a fémtetőnek szükséges helyet biztosítja mind a nyitás, mind a zárás folyamatához. Az egész „procedúra” alig 20 másodpercet vesz igénybe.

90-100 km/órás sebességig biztonságban tudhatjuk frizuránkat, autópályán haladva azonban már összekócolja hajunkat az egyre erősödő, az utasteret is átjáró szél. Ilyenkor kevésbé feltűnő a gyenge hangszigetelés és a kissé nyers motorzaj. Amennyiben rossz minőségű útra tévedünk, érdemes megállni, majd becsukni a tetőt, ugyanis a Mitsubishi karosszériája érezhetően csavarodik az egyenetlen, keresztbordákkal tarkított útfelületen. A nagyobb buckákon az oldalüvegek is „hangot adnak” nemtetszésüknek, de ennél zavaróbb, hogy jelentős mértékben romlik az amúgy kiváló irányíthatóság.

Pont jó!

Az 1100 kilogrammos kasztni mozgatását egy 1,5-ös benzines aggregátra bízták. A motor 109 lóereje és 145 newtonméteres nyomatéka kellő rugalmasságot biztosít a Colt számára. Országúti előzéseknél sem vall szégyent a kis japán, és a 10 másodperces gyorsulás is jó értéknek számít. Az ötfokozatú manuális sebességváltó átlagos megvezetésű, inkább a nyugodt, mint a sportos kapcsolásokat támogatja a szerkezet kialakítása. A fékek hatásfoka kiváló, jól adagolható, ami az autó stabil futóművével kellemes párost alkot.
A 2+2 üléses kategória egyik legjobban felszerelt autója a CZC, széria többek között a 4 légzsák, az ABS, a félautomata klíma és a 16 colos könnyűfém felnik. Sokat nyomhat a latban a hároméves, vagy 100 ezer kilométeres garancia is. A teszt során mért 8,5 literes átlagfogyasztás elfogadható érték, ha figyelembe vesszük az autó sportos karakterét, illetve az alaptípushoz képest majd’ 1,5 mázsányi súlytöbbletét. A CZC alapára 4 590 000 forint, a csúcsot jelentő 150 lóerős, turbós változat pedig kereken egymillióval kerül többe. Ha hajlandók vagyunk a kevésbé harmonikus formával megbarátkozni, akkor a kiskategóriás kupé-kabriók piacának egyik legjobb ár-érték arányú autójához juthatunk.