Motorfék- üze­­mben 3000-es for­dulat­nál vérpezsdítően visszadurrog a kipufogó Motorfék- üze­­mben 3000-es for­dulat­nál vérpezsdítően visszadurrog a kipufogó

Úgy áll a parkolóhelyén, mint egy sprinter a 100 méteres síkfutás térdelő-rajtgépénél. Széles nyomtávja, 205-ös futófelületű gumiabroncsai és a motorházfedél levegőnyílása szinte fenyegetően hat, érezni, hogy indítás után nem hétköznapi műsor veszi kezdetét.

A nyomaték­rugal­masság csodákat művel

Nagyon jók az ülések, de opcióként Recaro sportfotel is kérhető Nagyon jók az ülések, de opcióként Recaro sportfotel is kérhető

A Mini palettájának csúcsán trónoló John Cooper Works verzió 1,6-os turbómotorja gombnyomásra kel életre, majd öblös röffenéssel és morgós alapjárattal tudatja tettrekészségét. A vezetőülésben úgy érzi magát az ember, mint egy fedett gokartban: passzentos ülés, vaskos, kis átmérőjű kormánykerék, direkt irányíthatóság. A speciális körítést elindulás után fizikai hatások színesítik, a fronthajtás sajátos jellege már közepes gázadásra is megpróbálja egyenesbe kényszeríteni a volánt. Ilyenkor keményebben kell markolni a karimát, ami csak fokozódik, amint a padlólemezre nyomjuk a gázpedált.
A részletszépségeket persze nem a lámpától-lámpáig tartó taposómalomban fedezi fel a JCW sofőrje. A minduntalan birkózással szemben sokkal üdvözítőbb, ha úgy 80 km/óránál megsarkantyúzzuk a gépet, negyedik sebességfokozatban ilyenkor 5,2 másodperc alatt eléri a 120 km/órás tempót, az üvöltősebb harmadikban pedig ugyanezt a „kűrt” kb. 4,5 szekundum alatt lefutja. A hatfokozatú váltóval öröm kapcsolgatni, ugyanakkor a motor karakterisztikája azt is lehetővé teszi, hogy hatodik fokozatban akár 60 km/órával duruzsoljunk, majd kedvünkre fokozzuk a lendületet.

A tesztelt példánnyal a városi kilométerek mellett több sebességpróbát is végigjátszottunk egy reptéri kifutópályán, néhányszor végigzongoráztuk a Mátrafüred-Parádsasvár szerpentint, ám a derék jószág csak nem akart 7,6 literes átlagnál többet fogyasztani. Ostorozás közben persze nyeli a benzint (11-14 l/100 km), de a fixen tartott sztráda- és országúti sebesség (6,0-8,0 l/100 km) villámgyorsan helyrebillenti az iszákosságot.
A Mini egyik változatát tekintve sem „észérv-autó”, hanem maga a négy keréken gördülő érzelem. Azzal, hogy a műszerfalon és környékén billenő-, nyomó-, forgó- és léptetőkapcsolók orgiája köszönt a sofőrre, hogy parányi a csomagtér, s hogy négy felnőtt csak nehézkesen fér el benne, egy Mininél ne is foglalkozzon az ember. Van azonban más, ami felett nem lehet emocionális mámor közepette elsiklani – ez pedig a vételár. Ha sorjában vesszük, a Mini One 1,4-es 75 lovas verziója 4 779 000 forintos alappal nyit, ugyanennek az erőforrásnak a 95 lóerős ediciója pedig már 5 070 000 forintba kerül. Az 1,6-os Jolly Joker benzinmotor 120 lovas bázisa (Cooper) 6 028 000, míg a 175 paripával hajtó Cooper S 7 119 000 forintot kóstál. Innen bő másfélmilliós lépcsőt leküzdve juthatunk el a JCW-hez: az 1,6-os egység legizmosabb tálalásáért 8 719 000 forintot kérnek. Szinte pont annyit, mint az „udvartartásban” elérhető 143 lóerős BMW 318d (8 859 000) limuzinért.