Fényezetlen lökhárítójával és fapados felszereltségével a BT-50-es kétüléses változata szigorúan munkagép jellegű. Kifejezetten olcsó ugyan (2 891 900 Ft+áfa), de még blokkolásgátló sem jár hozzá, s kizárólag szimpla hátsókerékhajtással választható. Emiatt télen gyakorlatilag használhatatlan, ahogy a Freestyle 4×2-es alapmodellje ( 3 433 900 Ft + áfa) is. Az egy fokkal jobban felszerelt (színrefújt lökhárító, szélesített kerékjáratok, légkondicionáló), kapcsolható négykerékhajtású verzió potom egymillióval drágább, árcéduláján 4 583 900 Ft+áfa szerepel. Ez már inkább a szabadidős sportok rajongóit, illetve azokat szólítja meg, akik proccos terepjáró helyett vásárolják a Mazdát.
Nincs azonban könnyű helyzetben a Freestyle, hiszen azonos felszereltség esetén mindössze 125 ezer forinttal olcsóbb a dupla kabinos (rendes négyajtós, ötszemélyes) kivitelnél. Ezenkívül még a 20 centivel hosszabb plató szólhat mellette.

Hova vezetnek a látványos ajtók?

Pedig az RX-8-as stílusában, egymással szemben nyíló ajtók roppant hatásosak, nagy tetszést arathatnak. Éppen ezért kár, hogy a BT-50-es formaterve a „laposabbak” közül való. Mivel a B-oszlopot elhagyták, könnyebb beszállni hátra, de a két sámlival egyenértékű pótszék csak végszükség esetén alkalmas személyszállításra. Noha itt is hárompontos övek találhatók, fejtámla nincs, úgyhogy belegondolni is rossz, hogy például egy ráfutásos balesetben milyen sérülést szenvedhetnek az itt helyet foglalók… Végül úgy alakult, hogy egy törékeny hölgyismerősöm mégis végigkuporogta hátul a Miskolc–Budapest távolságot – hát, nem volt őszinte a mosolya, amikor kiszállt. Legfeljebb azt tudom elképzelni, hogy a földbirtokos úr a gyümölcsös egyik végéből a másikba átviszi „jómunkásemberét”. Hasznosabb azonban, ha felhajtjuk az ülőpárnákat, s olyan holmit rámolunk ide, amit nem szeretnénk, hogy a piros lámpánál meglovasítsanak, vagy egyáltalán szem előtt legyen.
 
Rossz úton pattogós a pick-up

A 143 lóerős dízelmotor csendesen végzi a dolgát, kellemesen mozgatja a kocsit, rendesen megpakolva sem érezni lomhának a Mazdát. Nagy fordulóköre és indirekt kormányzása miatt városban körülményes manőverezni vele, de erőlködés nélkül veszi fel a forgalom ritmusát, autópályán pedig gond nélkül tarthatná a személyautók számára megengedett 130 km/órás sebességet. Terepen sem vall szégyent a BT-50-es, hisz felezőjével magabiztosan nyomul előre.
Bár a GT csúcsmodell felszereltsége egészen jó, kényelem és biztonság szempontjából egy pick-up nem kelhet versenyre a terepjárókkal. Nincs ez másként a Mazdánál sem: terheletlenül a BT-50-es hátulja elpattog az úthibákról, maximum négy légzsák védheti az utasok testi épségét, s menestabilizáló rendszer opcióként sem kérhető.