A BMW nemrégiben prezentálta dízelpalettáját (AM 2007/7.), amelynek kétségkívül legnagyobb durranása az év végén debütáló ikerturbós 2,0 literes négyhengeres lesz, 204 lóerővel és 400 newtonméteres csúcsnyomatékkal. Mindebből akár arra is következtethetünk, hogy az aktuális tesztben szereplő 35d egység teljesítményét is feljebb léptetik – becslésünk szerint 300-320 lóerőre…

Vidámpark

A számmisztika helyett maradjunk a jelennél, a 335d vezetőülésében bizony sok mindenen elgondolkodhatunk. Például azon, hová fejlődött a technika, s ezáltal milyen dimenziókba visz minket ez a négyajtós nyomatékbázis. Soros hathengeres dízelmotorja diszkrét hangon üzemel, majd az orgánum a fordulatszám emelkedésével nem mormogásba, hanem dögösen sportos tónusba csap át. Bődületes, hogy a maximális, 580 newtonméteres nyomaték már 1750-es fordulatszámnál kiteljesedik, de ami még mellbevágóbb, hogy ennek mintegy 80 százaléka már kicsivel az alapjárati fordulat felett él!

A Twin Turbo (ikerturbó) rendszer egy kisebb és egy nagyobb turbófeltöltőt kapcsol össze, mégpedig egymás működési fázisaira hangolva, ezáltal a teljesítmény leadása abszolút lineáris. Menet közben mindebből annyit venni észre, hogy a turbódízelekre általában jellemző „lyukas” alsó fordulatszám-tartományú nyomatékkarakter gyakorlatilag nem létezik, a gázpedál lenyomására villanymotorszerű erőkifejtés, brutális gyorsulás és sportautós vágta a válasz.

Persze a 335d nem csupán sprintszakaszokra termett, hatfokozatú automata sebességváltója okosan alkalmazkodik a nyugodt tempóhoz. Ha a szoftver komótos gyorsítást regisztrál (pl. felvesszük az országúti vagy autópályás forgalom ritmusát), nem vár ki a fokozatok feljebb léptetésével, hanem a lehető leghamarabb kapcsolja a leghosszabb áttételt. Mindez elsősorban az átlagfogyasztásra és ennek értelmében a hatótávolságra van jótékony hatással – a legális tempóhatárokon belül autózva közel ezer kilométert tehetünk meg egyetlen feltöltéssel!

A kizárólag Steptronic automatával kapható 335d a dízeles műfaj ínyenceinek autója, kvalitásait tükröző árral. A hasonló lökettérfogatú, szimpla turbós 330d (231 LE) 1 549 000 forinttal olcsóbb, az ugyancsak 3,0 literes, soros hathengeres 325d (197 LE) árelőnye pedig már „kisautónyi” 2 348 000 forint – a négyhengeres 18d és 20d esetében pedig további milliók jelentenek különbséget.