Mivel a T5-ös verziót leszámítva az összes többi V40 Cross Country fronthajtású, ezeknél gyakorlatilag a „terepes jelmezre” és az enyhén emelt futóműre korlátozódik a csomag. Más karaktert kölcsönöz az autónak, a kompakt svéd azonban ebben a formában is vagány és divatos.

Belül 40 mm-rel magasabb az üléspozíció, de az utastér egyébként megegyezik a normál V40-esével annak minden előnyével és hátrányával együtt. Kellemesek a formák és igényesek az anyagok, modern és hangulatos a berendezés, a digitális műszeregység pedig igazán látványos: háromféle grafika közül választhatjuk ki a nekünk tetszőt, bár a menürendszer azért lehetne gyorsabb is. Mindenesetre a V40-es Cross Country kivitelben sem a térkihasználás bajnoka, hátul elég szűkös a helykínálat, és a csomagtartó mérete is szerény. Viszont az álcapadlóval praktikusan variálható az elosztása, s a 60/40 osztású hátsó támlákon kívül szükség esetén az anyósülésé is ledönthető.

Színskála: sportosan piros, elegánsan barna és takarékosan kék a háttérfény Színskála: sportosan piros, elegánsan barna és takarékosan kék a háttérfény

A D4-es jelzésű csúcsdízel tulajdonképpen a D3-as acélosabb változata: a 2,0 literes, soros öthengeres motor 177 lóerős teljesítménye 27-tel, 400 Nm-es nyomatéka pedig 50-nel nagyobb. Ez már tisztán érezhető különbség, hatfokozatú automata váltóval 8,3 másodperc alatt gyorsul százra a Volvo, ami kerek egy szekundummal jobb érték a D3-asénál, míg a 210 km/órás csúcssebesség tízzel magasabb. Elméletileg a fogyasztásuk megegyezik, de az 5,7 l/100 km-es gyári álom helyett mi 7,6 literes tesztátlagot mértünk. Egyébként már-már idegesen reagál a gázadásra és bivalyul húz (a hajtási befolyást érezni is a kormányon) a motor, a gyorsulási érzetet pedig erélyes öthengeres dörmögéssel festi alá. A V40-es agilis vezethetoségét és menetdinamikáját ez esetben sem adta fel a Volvo, az emelt kasztnihoz keményebb futómű dukál, de legalább rossz úton nem ráz az autó.

Szűkös, de jól variálható a csomagtér. A fejtámlák külön karral lebuktathatók, és azt is jelzi, ha nem jól reteszelték az üléstámlát Szűkös, de jól variálható a csomagtér. A fejtámlák külön karral lebuktathatók, és azt is jelzi, ha nem jól reteszelték az üléstámlát

Az 1,6 literes, négyhengeres dízelmotorral felszerelt, 115 lóerős D2-es alapmodell árcéduláján 6 850 000 forint szerepel. Ennél a Kinetic felszereltségtől választható D3-as hozzávetőleg egymillióval drágább, a D4-es pedig 8 350 000 forintnál kezdődik.

Cross Country felirat a lökhárító fémszínű betétjében. A D4-es két kipufogója kerek, a T5-ösé lapos és szögletes Cross Country felirat a lökhárító fémszínű betétjében. A D4-es két kipufogója kerek, a T5-ösé lapos és szögletes

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!