Az intelligens négykerékhajtás tovább növeli az Insignia biztonságát. No meg a tömegét is, jó 120 kilóval Az intelligens négykerékhajtás tovább növeli az Insignia biztonságát. No meg a tömegét is, jó 120 kilóval

Mintaszerűen építette fel az Insignia palettáját az Opel: háromféle karosszériaváltozatban és ötféle felszereltségi szinttel kínálják az autót, melyhez hat benzines és három gázolajos motor közül lehet választani, továbbá létezik még takarékos EcoFlex kivitel is, s akkor a végtelenül hosszú extralistát még nem is említettük. Tovább is van, mondjam még?

Az intelligens összkerékhajtást a 2.8 V6 Turbo, illetve az OPC modellek szériában kapják, míg a 2.0 Turbo benzines verzióhoz eddig a vásárlók 45 százaléka kérte opcióként. Így aztán a nagy igényre való tekintettel a dízelpártiak számára is elérhetővé tették, az Adaptive 4×4 rendszer ezentúl a 2.0 CDTI motor 160 lóerős változatához is megrendelhető 520 ezer forint ellenében.

Opel személyautóban először: 4X4 dízellel

A lehető legjobbkor érkezett hozzánk a tesztautó, ugyanis sűrű hóesésben indultunk Bánkút felé túrázni. Mivel az utolsó szakasz a Bükki Nemzeti Park területén kanyarog, itt nem végeznek sózást, télen általában havas és jégbordás az út. Nem volt ez másként most sem, de a 4×4-es Insignia magabiztosan kapaszkodott felfelé. Az érzékelőktől kapott információk alapján a Haldex-kuplungos összkerékhajtás mindig az adott körülményeknek megfelelő nyomatékelosztást valósít meg.

A tetszetős környezetből egyedül a navigáció (260 000 Ft-tól) Commodore 64-szerű grafikája lóg ki A tetszetős környezetből egyedül a navigáció (260 000 Ft-tól) Commodore 64-szerű grafikája lóg ki

A szerkezet észrevétlenül és villámgyorsan (a reakcióidő kb. 80 milliszekundum) dolgozik, extrém esetben akár a teljes hajtóerőt is képes hátra csoportosítani. Ott pedig a korlátozott zárású differenciál oldalanként is osztogat, a jobban tapadó kereket részesíti előnyben. Ha jelentősen nem is, azért a négykerékhajtás – plusz súlya és a szerkezet belső súrlódása miatt – valamelyest visszafogja az Insignia menetteljesítményeit: gyári adatok szerint a százas tempót 0,7 másodperccel hosszabb idő alatt éri el, csúcssebessége 3 km/órával szerényebb, míg étvágya átlagosan 0,7 literrel nagyobb, mint a megegyező motorral felszerelt „elsőkerekes” kivitelé. Tesztünk végén a fogyasztást (7,9 l/100 km) kissé sokalltuk, de ez annak is betudható, hogy még alig pár száz kilométert futott az autó.

Mutatós, de felesleges az úthengernyi kerék

A 160 lovas dízel komótosan pörög fel, de végig acélosan húz és megnyerően viszi a kocsit, rugalmasságának köszönhetően pedig korai felkapcsolásokkal, kényelmesen vezethetünk. Habár a bevezetés óta finomítottak a négyhengeres járáskultúráján, ezen a téren továbbra sem tartozik az élmezőnybe a 2.0 CDTI – hidegindításkor és erőteljes gázadásra nyersen dörmög, s alapjáraton némi vibráció is bejut az utastérbe.

Roppant látványos az Indián Nyár fantázianevű borkárpit. A 850 ezer forintos felár is… Hátul szűk a fejtér, de amúgy jól elférni Roppant látványos az Indián Nyár fantázianevű borkárpit. A 850 ezer forintos felár is… Hátul szűk a fejtér, de amúgy jól elférni

Az OPC-Line sportcsomaggal (208 000 Ft) és a 19 colos alufelnikkel (166 000 Ft) felvértezve szemtelenül jól mutat az Insignia, ezen opciók diszkréten fokozzák az autó megjelenését. A 245/40 R19-es abroncsok száraz és vizes útfelületen kiváló tapadást nyújtanak, havon viszont rontják az iránytartást. Ezenkívül a gördülési komfortra sincsenek jó hatással: hiába szabályozható a gázpedál érzékenységével és a kormány szervorásegítésével együtt a lengéscsillapítás feszessége (Tour, Normál és Sport mód), az úthibák többségét megérzik az utasok. Amúgy meg erőlködhetünk bárhogy, vérbeli sportkocsi nem lesz az Insigniából. Ez egy kívül-belül masszív autó, s ennek megfelelően folyamatosan érezni is a tömegét.

Jókora nyíláson keresztül nagy kofferbe lehet pakolni, a 60/40 osztású háttámlák ledöntésével bővíthető a csomagtér Jókora nyíláson keresztül nagy kofferbe lehet pakolni, a 60/40 osztású háttámlák ledöntésével bővíthető a csomagtér

Ráadásul a kormánykerék átmérője túl nagy, a karimája pedig elég vaskos, miközben a zömök váltókar kissé hosszú utakon és nehézkesen kapcsolható. Mindez a lendületes vezetést nem annyira, a sportolást már annál inkább zavarja. A legolcsóbb 4×4-es Insignia 8 470 000 forinttól indul, de a lépcsőshátú szedán helyett én mindenképpen a 130 ezerrel drágább (és a tesztben szereplő) ötajtós lejtőshátút, vagy még inkább a Sports Tourer kombit ajánlanám.

Sportosabb kötényeket, küszöbtoldatot és csomagtérspoilert tartalmaz az OPC-Line készlet Sportosabb kötényeket, küszöbtoldatot és csomagtérspoilert tartalmaz az OPC-Line készlet

TETSZETT
külső-belső formaterv
minőségérzet
OPC-Line csomag
összkerékhajtás/
semleges viselkedés

NEM TETSZETT
motorzaj
fejtér hátul
óriási felnik

ÖSSZEGZÉS
Maradjunk annyiban, hogy az Insignia egy erős és biztonságos (családi) utazóautó – kisebb méretű felnivel pedig még komfortos is.

OPEL INSIGNIA 2.0 CDTI 4×4
Összlökettérfogat: 1956 cm3
Hengerek/szelepek száma: S4/16
Maximális teljesítmény: 118 kW (160 LE) 4000/min
Maximális forgatónyomaték: 350 Nm 1750-2500/min
Hossz./szél./mag.: 4830/1856/1498 mm
Tengelytáv: 2737 mm
Fordulókör: 11,4 m
Saját tömeg/terhelhetőség: 1733/532 kg
Csomagtér: 530/1465 l
Üzemanyagtank: 70 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,2 s
Maximális sebesség: 215 km/h
Gyári átlagfogyasztás: 6,1 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 161 g/km
Alapár (1.6 Ecotec 4a.): 6 110 000 Ft
A tesztelt modell ára: 8 600 000 Ft